آرشیو پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۸
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

فیلم «ابوزینب» با سفارش و حمایت سیدحسن نصرالله ساخته شد

نشست خبری فیلم ابوزینب صبح چهارشنبه 28 مهر در پاتوق خبر خبرگزاری بسیج با حضور عوامل فیلم ابوزینب از جمله تهیه کننده، کارگردان و نویسنده این فیلم و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

علی غفاری، کارگردان «ابوزینب» در این نشست اظهار داشت: فیلم ابوزینب چهار سال پیش براساس مستند «زیتون تلخ» به کارگردانی مرتضی شعبانی ساخته شد. تاثیرگذاری این فیلم به قدری بود که من را مجاب به ساختن فیلم ابوزینب کرد.

وی افزود: مستندی که آقای شعبانی آن را ساخته بودند، مقاومت لبنان برابر با اسرائیل بود که در این مستند درباره شخصیت یکی از آن رزمنده ها به نام «عامر کلاکش» معروف به ابوزینب بود. غفاری، کارگردان فیلم در ادامه نیز تصریح کرد: شخصیت معنوی سیدحسن نصرالله چنان در فیلم «ابوزینب» تاثیر گذاشته بود که همه عوامل را علاقه مند به کار می کرد. خود مردم لبنان سیدحسن نصرالله را به عنوان سید صادق صدا می زنند و نام می برند که حتی در مطبوعات و رسانه های صهیونیستی هم این موضوع قابل مشاهده است.

این کارگردان تاکید کرد: ما می توانستیم که حقه های سینمایی یا به قول معروف برای جذاب نشان دادن ماجرا از جلوه های سینمایی استفاده کنیم ولی دیدن مستند زیتون تلخ این حس را در تمامی اعضای گروه و خصوصا در بنده و آقای غلامی ایجاد کرد که صادقانه و هر آن چه که هست را به تصویر بکشیم و در واقع چیزی اضافه بر سازمان در فیلم نباشد. مرتضی شعبانی تهیه کننده این فیلم نیز درباره چگونگی شکل گیری فیلم «ابوزینب» گفت: بعد از عقب نشینی اسرائیلی ها از جنوب لبنان، یک مجموعه از تحقیقات گسترده از وقایع و جریان هایی بعد از سال دو هزار انجام شد. نتیجه تمامی تحقیقات انجام شده به سیدحسن نصرالله(دبیر کل حزب الله لبنان) تحویل داده شد که وی به بنده گفت چرا از شخصیت ابوزینب هیچ داستانی ارائه نشده است؟ و پاسخ من اظهار بی اطلاعی بود. سید حسن نصرالله برای من توضیح داد که مادر این شهید وقتی این پسر را به دنیا آورده بود به مدت 14 سال از همگان مخفی کرده بود، حتی از پدرش که در آن زمان در جنگ به سر می برد. وی از ساخت فیلم «ابوزینب» در نزدیکی مرز رژیم صهیونیستی خبر داد و بیان کرد: فیلمبرداری این اثر، بسیار خطرناک بود، چراکه ما در 100 متری سیم خاردارهای اسرائیلی در حال فیلمبرداری و اجرا بودیم.