آرشیو پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد: تشدید بارش در سواحل غربی خزر

روز جمعه میزان بارش در غرب سواحل خزر افزایش می یابد و برای مناطق مرزی غرب و جنوب غرب کشور نیز پدیده باد و گردوخاک پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر استقرار هوای سرد و پرفشار در نوار شمالی کشور طی امروز تا جمعه می باشد که با همراهی شرایط ناپایدار جوی از شمال غرب کشور نیز همراهی می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه گفت: امروز بارش ها محدود به سواحل غربی دریای خزر می شود که با افزایش جزیی دما در این ناحیه همراه خواهد بود و در دیگر مناطق کشور جوی به نسبت پایدار حاکم خواهد شد.

وظیفه افزود: روز جمعه مجددا با تقویت جریانات شمالی در غرب سواحل دریای خزر بر میزان بارش ها در این مناطق افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز و فردا در مناطق مرزی غرب و جنوب غرب کشور، پدیده باد و گرد وخاک و در نتیجه کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

غلظت ذرات معلق در هوای سیستان 10 برابر حد مجاز

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار میزان غلظت ذرات معلق در هوای سیستان را به 10برابر حد مجاز و سه برابر حد بحرانی رساند.

رضا آزادمنش به ایرنا گفت: حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا 150 میکرو گرم بر متر مکعب است درحالیکه غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون، شبانه روز منتهی به دیروز هزار و 408میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شد.

وی سرعت وزش باد در سیستان را در این مدت 85 کیلومتر بر ساعت ذکر کرد.