آرشیو پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۸
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

یمن

العهد: کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی نقش عربستان در انهدام روشمند اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی را محکوم کرده است. حملات هوایی ائتلاف سعودی منجر به نابودی 500 مدرسه، 39 دانشگاه و مرکز آموزشی و بیش از 50 مرکز دینی، تاریخی و فرهنگی در این کشور شده است.

آمریکا

سی ان ان: فرماندهی نیروی دریایی آمریکا از استقرار تفنگداران نیروی دریایی این کشور در نروژ خبر داده است. این اقدام در بحبوحه تنش این کشور با روسیه صورت می گیرد، هنوز دولت نروژ به درخواست طرف آمریکایی پاسخ مثبت نداده است ولی این درخواست توسط مرکز فرماندهی آمریکا در اروپا مورد تایید قرار گرفته است.

بحرین

المیادین: رژیم آل خلیفه با سفر یک هیئت از فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی به این کشور موافقت کرده است. رژیم آل خلیفه و آل سعود پیشتار عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس در منطقه است و هم اکنون روابط منامه و تل آویو علنی شده است.

لبنان

الجمهوریه: سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان وابسته به 14 مارس، در نشستی با حضور اعضای فراکسیون المستقبل در پارلمان موضع مثبت خود را نسبت به حمایت از نامزدی میشل عون کاندیدای مورد حمایت حزب الله برای تصدی پست ریاست جمهوری در این کشور اعلام کرد. لبنان حدود دو سال و نیم است که رئیس جمهور ندارد.

عربستان

بی بی سی: آل سعود می گوید یک شاهزاده را به جرم تیراندازی و قتل یک مرد دیگر اعدام کرده است. در عربستان بیشتر محکومان به مرگ گردن زده می شوند اما نحوه اعدام این شاهزاده سعودی اعلام نشده است، خبرنگاران اظهار داشتند که صدور حکم مرگ برای اعضای خانواده سلطنتی اتفاقی نادر است.

کره شمالی

یونهاپ: کره جنوبی اعلام کرد که پیونگ یانگ با دستیابی به فناوری های پیشرفته نظامی قادر به ساخت 80 بمب و سلاح اتمی تا سال 2020 میلادی است. کره شمالی به تازگی یک آزمایش اتمی انجام داد که دومین آزمایش هسته ای این کشور در سال جاری میلادی محسوب می شود و پس از آن معادلات تازه ای در منطقه شکل گرفت.

فلسطین

ایسنا: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از تصویب قطعنامه نهایی توسط سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در خصوص مسجد الاقصی استقبال کرده است. یونسکو در این قطعنامه مسجد الاقصی را یک میراث اسلامی و متعلق به مسلمانان خواند. بان کی مون اما علیه این قطعنامه موضع گرفت!