آرشیو پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۸
صفحه آخر
۱۲

تحصن انقلابیون بحرین مقابل خانه شیخ عیسی قاسم وارد ماه پنجم شد

تحصن شهروندان بحرینی مقابل منزل رهبر شیعیان این کشور به رغم خشونت ها و سرکوبگری های آل خلیفه وارد پنجمین ماه خود شد.

تحصن شهروندان بحرینی در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم در حالی وارد پنجمین ماه خود می شود که رژیم آل خلیفه طی این مدت از انواع اقدامات سرکوبگرانه، محاصره منطقه، کنترل اینترنت، بازداشت و ارعاب تحصن کنندگان استفاده کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از «المنار»، تحصن شهروندان بحرینی از تاریخ 31 خرداد گذشته یعنی زمانی که رژیم آل خلیفه تابعیت وی را سلب کرد آغاز شده است.

رژیم آل خلیفه بعد از این اقدام، هدف قرار دادن شخصیت ها و اعتقادات مسلمانان را آغاز کرد و در همین رابطه تعداد زیادی از خطبا و مداحان را نیز بازداشت و تعدادی دیگر را برای بازجویی احضار کرده است.

پیش از این نیز برخی از علمای بحرینی بازداشت و یا لغو تابعیت شده بودند.

همه این فشارها و اعمال محدودیت ها در شرایطی صورت می گیرد که مردم بحرین تاکید کرده اند که به رغم همه سرکوبگری ها به انقلاب خود وفادار هستند و تسلیم نمی شوند.

روحانیون بحرینی نیز با صدور بیانیه ای خواستار آزادی تمام علما و خطبا و مداحان شدند و به دولت بحرین هشدار دادند که این کار فقط «پشیمانی» در پی خواهد داشت.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است مردم خواستار آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند. گفتنی است انقلابیون این کشور طی این مدت و با تحصن مقابل منزل شیخ عیسی قاسم اجازه دستگیری وی را به آل خلیفه نداده اند.