آرشیو پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۸
اقتصادی
۴

معاون سازمان راهداری: بلیت اتوبوس برای اربعین گران نمی شود

معاون دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری درباره تمهیدات این سازمان در ایام اربعین حسینی(ع) گفت: نرخ بلیت و کرایه ناوگان به غیر از شرایط خاص و بدون تائید مراجع حاکمیتی نباید افزایش یابد.

نیما شهرزاد اظهار داشت: نرخ های فعلی باوجود افزایش 20 درصدی دو ماه قبل، به قیمت قبلی بازگشته و هیچ گونه افزایشی حتی برای ایام اربعین نخواهد داشت.

وی افزود: با توجه به مالکیت 100 درصدی بخش خصوصی بر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای کشور، این ناوگان فقط در شرایطی خاص از جمله افزایش تقاضا برای سفر به استان های ایلام و خوزستان و افزایش ترددهای یکسر خالی، عوامل خاص دیگر و با تائید مراجع حاکمیتی و دولتی، مجاز به افزایش نرخ هستند.

معاون دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: تلاش سازمان راهداری در جهت جلوگیری از افزایش نرخ بلیت برای ایام اربعین است تا مانند سال گذشته، شاهد افزایش سه الی چهار برابری قیمت بلیت و کرایه به دلیل ازدحام غیرمنتظره جمعیت و عبور زائران از مرز بدون روادید و ثبت نام قبلی نباشیم.

شهرزاد با اشاره به برنامه کمیته حمل ونقل در ستاد اربعین گفت: تمام تلاش این کمیته در جهت تامین تمامی امکانات برای جابه جایی زائران در کمترین زمان و با کمترین هزینه است.

به گفته معاون دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری، سال گذشته با توجه به افزایش نرخ کرایه و بلیت تا چهار برابر، نرخ مصوب از سوی مالکان اتوبوس ها به دلیل ازدحام مسافر، ترافیک 12 ساعته جاده ها، افزایش مصرف سوخت ناوگان، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با افزایش نرخ کرایه و جبران تردد یکسر خالی تا دو برابر نرخ مصوب، موافقت کرد. معاون دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری یادآور شد: مسافران و زائران در صورت مشاهده افزایش نرخ بلیت و کرایه، می توانند به ادارات کل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ها یا دفاتر نمایندگی مستقر در پایانه ها مراجعه کنند.