آرشیو شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۳۹
اجتماعی
۴

معاون عمرانی فرمانداری تهران تاکید کرد

«تونل های مترو» از دلایل فرونشست های اخیر پایتخت

معاون عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به سست بودن خاک در شهر تهران تاکید کرد: حضور تونل های مترو در فرونشست ها بی دلیل نیست و در حوادث اخیر بجز چهارراه مولوی در مابقی موارد تونل های مترو از محل حادثه عبور کرده است و بی تردید یکی از این دلایل محسوب می شود.

«غلامحسین آرام» گفت: زمین شهر تهران سست است و هرکجا که در زیرسطح فعل و انفعالاتی در آن انجام شود با توجه به بخش های مختلف خاک تغییراتی در سطح رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: در پروژه ای که به طول 100 کیلومتر در زیر سطح تهران در حال انجام است پیش بینی چنین اتفاقاتی امکانپذیر است، بنابراین باید نهایت دقت از سوی پیمانکاران و شرکت مترو در نظر گرفته شود تا کمترین آسیب برای شهر و شهروندان داشته باشیم.معاون عمرانی فرمانداری تهران تاکید کرد: البته در حال حاضر شرایط به شکلی است که فقط چند پیمانکار امکانات پیشرفته شامل TBM دارند که با استفاده از این تجهیزات کمتر شاهد وقوع حوادث ناگوار خواهیم بود. در حوادث خیابان پیامبر و شهران پیمانکار حفر تونل مترو از روش های سنتی استفاده می کرد در حالی که تاکنون در مکانی که از TBM استفاده شده است، شاهد وقوع این حوادث نبوده ایم.