آرشیو شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۸
صفحه اول
۱

جعفری: کشورها درباره سوریه ناچار به مذاکره با ایران هستند

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: وضعیت ایران امروز به گونه ای است که حتی کشورهای دیگر برای تعیین سرنوشت سوریه اعتراف می کنند که باید با ایران مذاکره کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز در یادواره شهدای مدافع حرم فاتحین که د ر مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد خطاب به مدافعین حرم گفت: دفاع مسلحانه از انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای ایران توفیق بسیار بزرگی است که نصیب هر فردی نمی شود و این توفیقی الهی است.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: اگر مروری بر سیاست های دشمنان انقلاب اسلامی و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی داشته باشیم، مشخص می شود تمامی برنامه های آنها با شکست مواجه و به ضرر خودشان تبدیل شده است.

همچنین محمدباقر قالیباف، شهردار تهران هم در این همایش با اشاره به شهدای مدافع حرم اظهار کرد: بدون شک شهدای مدافع حرم بدرستی فرهنگ حسینی را برای عمل به تکلیف اجرا کردند.

قالیباف شهدای مدافع حرم را شهدای مظلوم و غریب عنوان کرد و گفت: ما فراموش نکرده ایم که کمتر از یک دهه قبل عده ای در خیابان های تهران شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر می دادند؛ آنها نه انقلاب را می شناختند و نه حتی به فرهنگ انسانی اعتقاد داشتند و حتی شعار جانم فدای ایران آنها هم کذب بود.

وی افزود: در همان روزها فرزندان این مملکت برای دفاع از حرم و حفظ فرهنگ حسینی و همچنین تامین امنیت کشورمان در حال مجاهدت بودند و سال ها این شهدا مظلومانه در شهرهای مختلف کشور تشییع شدند و دلیل این موضوع نیز آن بود که فضای حاکم فضایی نبود که بتوان آن را علنی کرد.

شهردار تهران تصریح کرد: در آن زمان برخی رسانه ها که گاهی نیز امروز در حال فعالیت هستند این گونه القا کردند که چرا پول ما باید در جای دیگری هزینه شود، چرا فرزندان ما باید در جبهه دیگری مجاهدت کنند. بنده بصراحت می گویم آ نها انقلاب اسلامی و فرهنگ اسلامی را نشناخته بودند و به فرهنگ اسلامی نیز اعتقاد نداشتند.