آرشیو پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۷
فرهنگ و هنر
۱۶

تجسمی

مهلت ارسال آثار به سومین جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا» تمدید شد

مهلت ارسال آثار به سومین جایزه بزرگ بین المللی «مرگ بر آمریکا» که تا 30 مهر ماه 1395 اعلام شده بود، تا 13 آبان تمدید شد.

سومین جایزه بزرگ بین المللی «مرگ بر آمریکا» در دو بخش اصلی و جانبی برگزار می شود که در بخش اصلی عکس، پوستر و کاریکاتور و در بخش جانبی مستند، کلیپ، سرود و ترانه فراخوان داده شده است.در این مسابقه به موضوعات چرا مرگ بر آمریکا؟ چرا آمریکا غیرقابل اعتماد است؟ آمریکا و عهدشکنی، آمریکا و خودبرتربینی، آمریکا و حقوق بشر، آمریکا و ظلم، آمریکا و اسلام هراسی، آمریکا و ایران هراسی، آمریکا در چنبره صهیونیسم جهانی، آمریکا و استعمار فرانو، دموکراسی دروغین در آمریکا، آمریکا و دیکتاتوری، آمریکا و تروریسم پروری پرداخته می شود.سیدمسعود شجاعی طباطبایی، دبیر هنری این مسابقه است و جیتت کاستانا از اندونزی، هیکابی دمیرچی از ترکیه و محمود نظری از ایران داوران بخش کارتون این مسابقه هستند که هیات داوران به شکل حضوری در ایران آثار را قضاوت خواهند کرد.

نمایشگاه خوشنویسی «حب الحسین» برگزار می شود

آثار خوشنویسی «حسین نجفی» با عنوان «حب الحسین» روز یکشنبه، دوم آبان در گالری مرکز هنر پژوهی نقش جهان با نمایش 26 اثر خوشنویسی در مضامین قرآنی، آیات و روایات مذهبی برگزار می شود.

حسین نجفی، فراگیری خوشنویسی را از سال 1371 نزد استاد مرحوم جواد سبتی با خطوط «رقعه»، «دیوانی» و «جلی دیوانی» و «نسخ عربی» آغاز کرد. از سال 1374 در محضر استاد عبدالصمد صمدی خطوط «نسخ» و «ثلث» را آموخت و پس از آن خط «نستعلیق» را در سال 1375 نزد استاد اخوین فرا گرفت.

وی تاکنون در جشنواره های بین المللی و داخلی زیادی شرکت کرده و موفق به کسب مقام شده است. «جایزه مسابقه بین المللی مرکز فرهنگی سازمان کنفرانس اسلامی برای خط جلی دیوانی، سال 2004 و برای خط ثلث و نستعلیق در سال 2007»، «رتبه دوم خط نستعلیق در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم»، «رتبه نخست خط ثلث در هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم»، «رتبه نخست دومین جشنواره بین المللی تجسمی فجر برای خط ثلث در سال 1388»، «رتبه نخست جشنواره سراسری ملی کریمه اهل بیت برای خط ثلث در سال 1389» و «رتبه دوم اولین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران برای خط ثلث در سال 1389» از جمله مقام هایی است که این هنرمند خوشنویس تا کنون به دست آورده است.