آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۴۰
صفحه اول
۱

امروز، معرفی سه وزیر پیشنهادی به مجلس

گزینه های پیشنهادی رئیس جمهوری برای عضویت در کابینه امروز به مجلس معرفی می شوند. صفایی فر، معاون امیری (معاون پارلمانی رئیس جمهوری)، در گفت وگو با «ایران» خبر داد که نامه معرفی سید رضا صالحی امیری، محمد علی نجفی و مسعود سلطانی فر به عنوان وزرای پیشنهادی برای وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان امروز به مجلس ارسال می شود.

صفایی فر افزود: روحانی در واپسین تماس های خود در شب گذشته تاکید داشت که وزرای پیشنهادی امروز (یکشنبه) به مجلس معرفی شوند. وی ادامه داد: اگر چه روحانی امروز عازم سفر استانی به اراک است اما محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری صبح امروز به بهارستان خواهند رفت. صفایی فر خاطرنشان کرد: روحانی در جلسه رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی حضور می یابد.

گفتنی است صالحی امیری در حال حاضر رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمد علی نجفی هم مشاور امور اقتصادی رئیس جمهوری و سلطانی فر نیز عهده دار ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می باشند.

هفته گذشته علی جنتی، علی اصغر فانی و محمود گودرزی از وزارتخانه های یاد شده استعفا کردند و رئیس جمهوری ضمن قدردانی از زحمات و خدمات آنها تاکید کرد که دولت مسیر خود را با قوت و سرعت بیشتر ادامه می دهد.

در پی اعلام استعفای وزرا، رئیس جمهوری، سید عباس صالحی، محمد بطحایی و سجادی را به ترتیب به عنوان سرپرست وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان منصوب کرد.