آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۴۰
سیاسی
۳
اخبار

5 رئیس جمهوری از سه قاره در راه ایران

رئیس جمهوری ونزوئلادر حالی دیروز وارد تهران شد که قرار است رئیسان جمهوری چهار کشور سریلانکا، اندونزی، فنلاند و بوسنی وهرزگوین پاییز و زمستان امسال به ایران سفر کنند.

به گزارش ایرنا، «مای تری پالاسیریسنا» رئیس جمهوری سریلانکا در آذرماه به تهران سفر خواهد کرد.سفر مای تری پالاسیریسنا به تهران در شرایطی است که رئیس جمهوری سریلانکا آذرماه سال 1386 به ایران سفر کرده بود.

حسن روحانی همچنین از «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی نیز دعوت کرده است به تهران سفر کند و طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است ویدودو در بهمن ماه سال جاری به تهران بیاید.این در شرایطی است که رئیس جمهوری اردیبهشت سال 94 در سفری دو روزه به جاکارتا در مراسم شصتمین سالگرد تاسیس کنفرانس کشورهای آسیا-آفریقا شرکت کرده بود.

همچنین بر اساس برنامه های از قبل اعلام شده قرار است بنا به دعوت رئیس جمهوری کشورمان، «باقر عزت بگوویچ» رئیس جمهوری بوسنی و هرزگوین و «سائولی نینیسته» رئیس جمهوری فنلاند نیز در سفرهای جداگانه دراوایل آبان ماه راهی تهران شوند. دیدار و گفت و گو با مقامات عالی رتبه ایران، مباحث دوجانبه، پیگیری توافقات کمیسیون های مشترک اقتصادی و تجاری، رایزنی درباره مسائل منطقه ای و بین المللی در اولویت اهداف و برنامه های سفر رئیسان جمهوری فنلاند و بوسنی و هرزگوین به تهران قرار دارد.