آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۰
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

فلسطین

قدسنا: شهرک نشینان صهیونیست طی روزهای اخیر 30 هکتار از اراضی متعلق به فلسطینی ها در منطقه اغوار شمالی را مصادره کرده و در آن تجهیزات ساختمانی قرار داده اند. در پی تصویب قطعنامه یونسکو مبنی بر متعلق بودن مسجدالاقصی به مسلمانان، صهیونیست ها روند مصادره اراضی فلسطینی ها را تشدید کرده اند.

یمن

المنار: گروه دیگری از قبایل یمنی برای پاسخ به جنایات متجاوزان و پشتیبانی از جبهه های نبرد آماده باش عمومی اعلام کرده اند. اهالی مناطق مختلف صنعا پایتخت یمن نیز روز جمعه راهپیمایی و برآمادگی کامل خود جهت مقابله با متجاوزان تاکید کردند.

تونس

راشاتودی: منابع رسانه ای تونس از بازداشت سرکرده گروه تروریستی داعش در این کشور خبر دادند. «ابی البراء» طی یک عملیات تجسسی، امنیتی بازداشت شده است.

فرانسه

فارس: نیروهای پلیس فرانسه برای پنجمین شب متوالی در پاریس و سایر شهرهای این کشور تظاهرات کردند. نیروهای پلیس فرانسه که به عدم دریافت تجهیزات کافی معترض هستند می گویند تجهیزاتی که در حال حاضر در اختیار آنها قرار دارد حتی برای دفاع از خودشان هم کافی نیست. دو هفته پیش یک پلیس در اطراف شهر پلیس مورد حمله قرار گرفت که خشم نیروهای پلیس را به دنبال داشت.

چین

خبرگزاری فرانسه: وزارت دفاع چین اقدام اخیر ناو جنگی آمریکایی در نزدیک شدن به جزایر مورد مناقشه در دریای جنوبی چین را محکوم کرده و آن را «یک اقدام تحریک آمیز عمدی» ارزیابی کرده است. وزارت خارجه چین نیز این اقدام را «نقض حاکمیت چین» و منافع امنیتی این کشور دانست.

کانادا

یورونیوز: مذاکرات کانادا و اتحادیه اروپا بر سر توافقنامه تجارت آزاد با شکست مواجه شد. 27 کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین دولت فدرال بلژیک موافق این توافقنامه هستند اما مخالفت منطقه والونی بلژیک مانع از تصویب این توافقنامه تجاری شده است.

عربستان

عکاظ: وزیر خارجه عربستان که در سفر رسمی به آمریکا سفر کرده با سفیران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در واشنگتن دیدار کرده است.

عادل الجبیر در این دیدار خواستار تقویت همکاری های استراتژیک میان اعراب و آمریکا شد و در خصوص یمن نیز مدعی شده که عربستان حق دفاع از مرزهایش را برای خود محفوظ می داند!

مصر

الاهرام: دادگاه فرجام خواهی مصر حکم 20 سال زندان محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر را به اتهام آنچه «کشتار و شکنجه معترضان در حوادث کاخ ریاست جمهوری» خوانده شده است تایید کرد. این دادگاه حکم اعتراض محمد مرسی به حکم پرونده شان را رد کرد.