آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۳۶۵۴
اقتصاد
۵
بازار

تغییرات چند تومانی طلاو ارز

گروه اقتصادی | در نخستین روز از هفته جاری و همزمان با نخستین روز از دومین ماه پاییز قیمت طلاو ارز کمی جابه جا شدند به طوری که نخستین روز آبان ماه، قیمت سکه بهارآزادی و سکه امامی با افزایش همراه شده است. اگرچه تا این لحظه قیمت نیم سکه و سکه گرمی، ثابت و قیمت ربع سکه و هرگرم طلای 18 عیار با کاهش نسبت به پنجشنبه گذشته گزارش شده است.

بر اساس این گزارش قیمت سکه بهارآزادی، سکه امامی به ترتیب با افزایش 2000 و 1000 تومانی خود معادل یک میلیون و 92 هزار تومان و یک میلیون و 95 هزار و 400 تومان گزارش شده اند. این در حالی است که در این لحظه از بازار هر گرم طلای 18 عیار با قیمت 110 هزار و 12 تومان به فروش می رسد که نسبت به پنجشنبه گذشته 69 تومان کاهش یافته است. همچنین در پایان خرید و فروش های دیروز ارزش ربع سکه هزار تومان کاسته شده و معادل 290 هزار تومان قیمت دارد. اگرچه تا این لحظه قیمت نیم سکه و سکه گرمی نسبت به پنجشنبه گذشته تغییر نکرده است. در همین حال در بازار دیروز، نرخ دلار امریکا معادل سه هزار و 594 تومان گزارش شده که نسبت به روز پنجشنبه دو تومان افزایش یافته است. این در حالی است که قیمت یورو اروپا، پوند انگلیس و لیرترکیه به ترتیب با 31، شش و پنج تومان کاهش اعلام شده است.

همچنین دلار کانادا و دلار استرالیا نسبت به روز گذشته به ترتیب 32 و پنج تومان ارزان تر معامله می شوند. فرانک سوییس هم که در این لحظه با قیمت سه هزار و 646 تومان به فروش می رسد، 12 تومان کاهش قیمت را پشت سر گذاشته است. کرون سوئد، کرون دانمارک و کرون نروژ هم در لحظه تنظیم گزارش با سه تومان کاهش قیمت معامله می شوند. یوان چین و رینگیت مالزی نیز روندی نزولی را در پیش گرفته اند و سایر ارزها با همان قیمت های قبلی به فروش می رسند.