آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۴۰
فرهنگ و هنر
۲۲
فرهنگ

در آیین گشایش نمایشگاه «نقش مهر» و بزرگداشت «مهر و مولانا» مطرح شد

مولانا شادترین شاعر ایران است

آیین گشایش نمایشگاه «نقش مهر» و بزرگداشت مهر و مولانا با همکاری انجمن فرهنگی «زروان» در باغ این مجموعه با حضور هنرمندان و استادان حوزه فرهنگ و هنر چون امیرحسین ماحوزی دبیر انجمن، شروین وکیلی موسس انجمن زروان، لیلی ماحوزی، علیرضا شجاع پور شاعر، سهراب پورناظری، آیین مشکاتیان و وحید ملک بنیانگذارو مدیر مجموعه آرت سنتر برگزار شد.

در ابتدای این برنامه پس از یادی از محمدرضا رستمی، خبرنگار تازه درگذشته حوزه سینما، وحید ملک درباره هدف برگزاری این نمایشگاه و گرامیداشت «مهر و مولانا» عنوان کرد: ما به عنوان مجموعه فرهنگی، هدفمان این بود تا زروان را در راستای گسترش فعالیت هایی که به شکلی گسترده در زمینه ایران شناسی داشتند همراهی کنیم؛ اقدام هایی چون انتشار بیش از30 کتاب تخصصی در حوزه تمدن ایرانی و فعالیت های دیگری که در پیش دارند. در ادامه این برنامه، امیرحسین ماحوزی دبیر انجمن زروان طی متنی با اشاره به پیوند مهر و مولانا بیان کرد: ماه مهر ماهی است که با نام مولانا و حافظ ملازم شده است. وی در بخش دیگری از صحبت هایش مولانا را به عنوان شادترین شاعر ایران زمین خواند و گفت: با توجه به اشعار این ادیب درمی یابیم که شادی در اشکال گوناگون، غالب آثار وی را در برگرفته است. شروین وکیلی موسس انجمن زروان (جامعه شناس و اسطوره پژوه) در بخش دیگری از این برنامه از شکل گیری این انجمن و دلیل انتخاب نام آن که برمبنای داستان کهنی که به عنصر زمان در خلق فرهنگ و تمدن اشاره داشت گفت و ادامه داد: فرهنگ ایرانی در تمام مقاطع زمانی با وجود همه دست درازی هایی که به آن شده بود همچنان ماندگار است و امروز باید بیش از پیش با احیای این تمدن در حفظ و معرفی ارزش های فرهنگی ایران بکوشیم.

در پایان این برنامه سهراب پورناظری، آیین مشکاتیان و ئاسو نادری قطعات عرفانی را با اجرای بداهه نوازی برای حاضران به ارمغان آوردند.

برای بازدید از این مجموعه می توانید تا تاریخ مذکور به گالری آرت سنتر واقع در بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک 145 مراجعه کنید.