آرشیو دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۳۶۵۵
سیاست
۳

محمدعلی نجفی در گفت وگو با «اعتماد»: مجلس حتما دانش آشتیانی را تایید می کند

در مورد علت معرفی نشدن او به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس اما تحلیل های مختلفی مطرح شد. بهترین تحلیل را خود محمد علی نجفی در گفت وگوی کوتاهی که با «اعتماد» داشت بیان کرد. او تاکید کرد که به علت آنکه دانش آشتیانی راضی به پذیرش وزارت شده است کنار رفته است.

متن گفت وگوی «اعتماد» با او را در ادامه بخوانید:
آقای دکتر معرفی شما به عنوان وزیر آموزش و پرورش آنگونه که دکتر نوبخت در جلسه صبح دیروز فراکسیون امید مطرح کرد قطعی شده بود. اما همه چیز از ساعت 7 صبح یکباره تغییر کرد. چه اتفاقی افتاد؟

من از ابتدا آقای دانش را ترجیح می دادم. ایشان دیشب (شنبه) قانع شد و من هم قول دادم کمک شان کنم، دیشب و امروز هم برای تنظیم برنامه همفکری کردیم. اما آقای نوبخت درجریان تصمیم دیشب (شنبه) نبود.

ما شنیدیم که شما انصراف داده اید...

نه انصرافی در کار بود و نه عقب نشینی. از ابتدا گفتم تلاش می کنیم آقای دانش را راضی کنیم و اگر نشد من سنگر را خالی نمی گذارم، خوشبختانه ایشان را قانع کردیم.

فکر نمی کنید آقای دانش کار سختی برای رای آوردن داشته باشد؟ به هر حال بدنه فرهنگیان و همینطور مجلس هم به حضور شما راضی تر بود و طبیعتا رای آقای روحانی هم از این جهت بیشتر بود، اینطور فکر نمی کنید؟

گفته بودم قرار است یکی از ما دو نفر معرفی شوند. آقای دانش آشتیانی فردی کاردان و صاحبنظر است و با آشنایی بیشتر نمایندگان محترم با وی حتما ایشان را تایید خواهند کرد.

آقای دکتر این تحلیل هم شنیده می شود که شما به خاطر مسوولیت در ستاد انتخابات آقای روحانی پیشنهاد وزارت را قبول نکردید. این تحلیل چقدر درست است؟

هنوز تصمیمی برای ستاد ایشان گرفته نشده و برای این امرخیلی زود است. بنابراین تحلیل مورد اشاره نادرست و ذهنی است. در نقطه مقابل عده ای هم می گفتند انتخاب من برای وزارت حرکت سیاسی برای انتخابات است که آن هم غلط بود.