آرشیو دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۷۱۱
ورزش
۱۸

مسی چهارمین گلزن تاریخ لیگ ها

لیونل مسی پس از مدتی دوری از میادین، هفته گذشته برابر دپورتیوو لاکرونیا در لالیگا بازی و دقایقی پس از ورودش گلزنی کرد. هافبک بارسلونا چهارشنبه شب هفته گذشته در لیگ قهرمانان اروپا نیز درخشید و از چهار گل تیمش، سه گل را وارد دروازه حریف کرد. او شنبه بازهم گلزنی کرد. گل نخست تیمش را برابر والنسیا به ثمر رساند.

همچنین در دقیقه آخر بازی ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد و با هفت گل در کنار لوئیس سوارس در صدر برترین گلزنان لالیگا قرار گرفت. آمار مسی در این فصل درخور توجه است. او تنها در 11 بازی رسمی 14 گل به ثمر رسانده است؛ یعنی بیش از یک گل در هر بازی. مسی همچنین تاکنون شش پاس گل داده است. او در بازی با والنسیا با گلی که به ثمر رساند، باعث شد بارسا سه امتیاز بازی را کسب کند. آبی اناری ها پیش از این 139 امتیاز را با گلزنی مهاجم آرژانتینی کسب کردند. مجموع امتیاز هایی که مسی به تیمش داده است، به 142 رسید و با رکورد رائول گونسالس در رئال مادرید برابر شد.

همچنین ستاره آرژانتینی تعداد گل هایش در لالیگا را به 318 رساند و در جدول برترین گلزنان لیگ های برتر اروپایی (اسپانیا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آلمان) از استیو بلومر که بین سال های 1914 تا 1982 در داربی کانتی و میدلزبورو بازی می کرد و 317 گل زده بود، پیشی گرفت. در این جدول کریستیانو رونالدو با 346 گل (262 گل در رئال مادرید و 84 گل در منچستریونایتد)، گرد مولر، ستاره سال های دور بایرن مونیخ با 365 گل و جیمی گریوز با 366 گل (چلسی، میلان، تاتنهام و وستهام) بالاتر از مسی قرار دارند.