آرشیو دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۷۰
ورزش
۱۸

تمهید جدید برای مقابله با تکرار سنگ پرانی در غدیر؛ استقرار نیروهای امنیتی بین تماشاگران

ورزشگاه غدیر اهواز در حالی در دومین هفته پیاپی میزبان یک دیدار حساس خواهد بود که از هم اکنون نگرانی هایی بابت تکرار وقایع دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان در دیدار آبی های تهران و فولادی های اهواز شکل گرفته است.

استقلال تهران و فولاد خوزستان در حالی روز پنجشنبه در چارچوب هفته دهم لیگ برتر در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم می روند که اوج گیری دوباره دو تیم و جدال های سنتی و حساس آنها در سال های گذشته حساسیت بیشتری به این رقابت بخشیده است این در حالی است که هفته گذشته در این ورزشگاه تماشاگران دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس تهران به جان هم افتادند و حاصل سنگ پرانی ها 33 مجروح بود. حال چه تمهیدی برای جلوگیری از تکرار وقایع مشابه در این ورزشگاه اندیشیده شده است، کاظم طالقانی رئیس هیات فوتبال خوزستان در این خصوص گفت: در فرمانداری اهواز، جلسه ای با کمیته امنیتی و با حضور مسئولان و معاون فرماندار برگزار و قرار شد اقداماتی که هر سازمان باید در این بازی انجام دهد، به آنها ابلاغ شود. عوامل بازدارنده باید بهتر عمل کنند آنها باید قوی تر عمل کنند و نیروهای بیشتری را به خدمت بگیرند. همچنین این نیروها باید برنامه ریزی کنند تا از درگیری بین تماشاگران جلوگیری شود.

او در این باره افزود:در این جلسه پیشنهاد داده شد که برای بازی پیش رو نیروهای بازدارنده بین تماشاگران حاضر در ورزشگاه قرار بگیرند تا در صورت ایجاد درگیری، سریع تر وارد عمل شوند.