آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۳
صفحه آخر
۱۲

قبیله «الحیمه الداخلیه» هم به انقلابیون یمن پیوست

تشدید جنایت های آل سعود علیه مردم یمن قبیله «الحیمه الداخلیه» در استان صنعا را نیز به جبهه های جنگ علیه متجاوزان کشاند.

سرویس خارجی- جنایت های آل سعود که با هدف شکست مردم یمن روز به روز تشدید می شود، برعکس پیش بینی آل سعود باعث همپیمانی مردم و قبایل یمن علیه متجاوزان شده است. در این ارتباط خبر رسیده قبایل «الحیمه الداخلیه» در استان صنعا در یمن نیز، بر علیه سعودی ها بسیج عمومی اعلام کرده است. آنها طی یک تجمع گسترده اعلام کردند گروه هایی از رزمندگان را به سوی جبهات نبرد با دشمن متجاوز سعودی می فرستند تا انتقام شهدای یمنی را بگیرند. اعضای قبیله «الحیمه الداخلیه» بقیه قبایل یمنی را به انجام وظیفه ملی و دینی شان برای مقابله با حمله «دشمن خارجی» به کشورشان دعوت کردند. چند روز پیش هم اعضای مسلح قبایل «خولان» در استان صنعا در یمن با برگزاری تجمعی بزرگ علیه آل سعود بسیج عمومی اعلام کردند. مردان قبیله روستای «نونه» در استان «ذمار» و مردان قبیله «سنحان» و همچنین قبایل منطقه «بنی حارث» هم پیش از این علیه آل سعود بسیج شده بودند.

همبستگی مسلمانان تونس

از سوی دیگر روز دوشنبه، شماری از تشکل ها و احزاب تونس تظاهراتی پرشور برای حمایت از یمن در برابر «تجاوز ظالمانه و وحشیانه آل سعود» سازماندهی کردند. تظاهرات کنندگان در این تظاهرات که گروه های مختلف مردم در آن شرکت داشتند، با سردادن شعارهایی از دولت تونس خواستند که تجاوز به یمن را محکوم کرده و از ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی بخواهد دست از جنگ علیه یمنی ها بردارد. شهروندان تونسی ضمن سردادن شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود»، این دو رژیم را «مسئول کشتار مسلمانان و اعراب، و تخریب کشورهای آنها و تجزیه منطقه در راستای خدمت به سرورشان آمریکا و حفاظت از امنیت رژیم اشغالگر صهیونیستی» دانستند. شهروندان تونسی همچنین از ارتش عربی سوریه که به نمایندگی از امت عربی علیه تروریسم وهابی می جنگند تشکر و قدردانی کردند.

معترضان پرچم های مقاومت لبنان، سوریه، یمن، فلسطین، تونس و تصاویر کودکان شهید یمنی را به دست داشتند. تظاهرات کنندگان در بیانیه پایانی خود از جامعه جهانی خواستند که برای توقف جنگ علیه مردم مظلوم یمن هرچه سریعتر وارد عمل شود. در این بیانیه همچنین تاکید شد که بیمارستان های یمن به دلیل کمبود دارو با فاجعه انسانی مواجه هستند.