آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۴۳
فرهنگ و هنر
۲۲
تجسمی

نمایش نگاه زنانه با فشار شاتر دوربین در «26 عکاس»

صبا موسوی

نمایشگاه «26 عکاس» به کیوریتوری (گردآوری) امیرحسین حشمتی با ارائه 160 قطعه عکس این روزها در گالری شیرین برپا شده؛ در این نمایشگاه آثار سه نسل از عکاسان زن ایران به نمایش گذاشته شده است.

مخاطب در این نمایشگاه با دیدگاه این عکاسان زن از محیط پیرامون خود آشنا می شود، بیشتر عکس های ارائه شده حالت مستند اجتماعی دارد و در پس عکس ها دغدغه های مشترکی را می توان میان این عکاسان یافت. در کنار هر مجموعه توضیحی کوتاه در خصوص عکس ها نوشته شده است. از خصوصیات جالب این نمایشگاه این است که طراحی قاب، سایز و ویرایش عکس ها بر عهده خود هنرمند بوده و حتی قیمت گذاری ها را نیز عکاس انجام داده و به گونه ای در چیدمان که بر اساس نسل ها شکل گرفته، برخورد شده که انگار هر مجموعه یک نمایشگاه کوچک انفرادی است.

ارزان ترین قیمت عکس 300 هزار تومان و گران ترین عکس اثر گوهر دشتی 24 میلیون تومان است. جالب است که ورود به بعضی از موضوعات عکاسی در ایران، شاید برای مردها سخت و دارای محدودیت باشد، مثل زندان زنان، خوابگاه دختران و غیره که این نمایشگاه فرصتی است برای نشان دادن بخشی از جامعه زنان که توسط خود زنان به ثبت رسیده است. این رویداد تا 12 آبان ماه ادامه دارد.