آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۳
شهرستان ها
۷

نامه دانشگاهیان چهارمحال و بختیاری به دبیرکل جدید سازمان ملل

جمعی از استادان دانشگاه های چهارمحال و بختیاری در اعتراض به جنایات آل سعود نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل جدید سازمان ملل متحد نوشتند.

در این نامه آمده است: همانگونه که می دانید تلاش برای برقراری عدالت و جلوگیری از ظلم به خصوص در حق مردم غیرنظامی از وظایف ذاتی سازمان ملل متحد است. اکنون در آستانه انتخاب شما به دبیرکلی مهم ترین سازمان بین المللی امتحان سختی پیش روی شما قرار دارد زیرا از یک سو فشار قلدران جهانی، استکبار بین المللی، صهیونیسم و وابستگان آنها بیداد می کند و از دیگر سو مردمانی مظلوم و بیگناه در سراسر جهان از جمله مسلمانانی که تنها به جرم عقیده و استواری خود بر آرمان هایشان توسط اسلحه و ثروت مستکبران و خیانت و جهالت عمال منطقه ای آنان به خاک و خون کشیده می شوند.

این نامه می افزاید: فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان، یمن، بحرین، میانمار و نیجریه آوردگاه این جنایت و حماقت است گویی عهدی پنهانی برای نسل کشی مسلمانان در جریان است و آخرین ثمره این جنایت هولناک که با چراغ سبز آمریکا و ددمنشی رژیم آل سعود و لبخند رضایت سران صهیونیسم حادث شد کشتار مردم بی دفاع یمن در اثر بمباران هواپیماهای آمریکایی بود که طی آن صدها نفر کشته و مجروح شدند.

در ادامه این نامه آمده است: حمله و کشتاری که «زید رعدالحسین» کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل هم آن را حمله مرگبار و ظالمانه برشمرد و همانگونه که می دانید حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از متحدان آنان از تجاوز آشکار عربستان به یک ملت و کشور مستقل بر خلاف مقررات بین المللی بوده و بار دیگر سیاست مزدورانه آمریکا و متحدانش را در منطقه آشکار ساخته است.

استادان دانشگاه های چهارمحال و بختیاری، بنابر وظیفه و تعهد انسانی خود ضمن محکومیت این عمل ددمنشانه که در ادامه تجاوز ضدبشری رژیم کودک کش آل سعود به یمن و گسترش تروریسم توسط این دولت روی داده است از جنابعالی انتظار داریم به وظایف انسانی و سپس قانونی خود عمل نموده و برای محکومیت آل سعود در سازمان زیرنظر خود و تشکیل دادگاه بین المللی برای محاکمه جنایتکاران اقدام عاجل انجام دهید.