آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۳
شهرستان ها
۷

معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان: سالانه یک و نیم میلیون تن غذا دور ریخته می شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سالانه یک و نیم میلیون تن غذا در دنیا دور ریخته می شود.

همدان - خبرنگار کیهان: دکتر ایرج خدادادی در همایش روز جهانی غذا در همدان افزود: در حالی که دو سوم جمعیت جهان در تولید مواد غذایی شرکت دارند، یک میلیارد نفر در فقر مطلق به سر می برند.

وی اظهار داشت، با وجود اینکه کشورهای پیشرفته امکان تهیه غذای سالم را دارند اما شاهد افزایش شیوع بیماری های غیرواگیر در این کشور هستیم که نشان دهنده الگوی تغذیه ای نامناسب در آنهاست.

خدادادی گفت: در راستای تامین غذای سالم و تامین امنیت غذایی جامعه، وزارت بهداشت برنامه هایی را تدوین کرده که اقداماتی جهت کاهش مصرف نمک، چربی و قند از جمله آنها به شمار می رود.

وی اضافه کرد: همچنین استفاده از برچسب نشانگرهای تغذیه ای بر روی محصولات غذایی و خوراکی توسط تولیدکنندگان، اقدام دیگر سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است که در استان همدان نیز از سال گذشته اجرای آن آغاز شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: به تازگی یکی از پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی دنیا جهت بررسی مقدار سموم، مواد دفع آفات نباتی و آنتی بیوتیک در محصولات کشاورزی و دامی در آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه همدان نصب شده تا با استفاده از آن بتوانیم قدمی به سمت ایمن سازی این محصولات برداریم.