آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۳
اقتصادی
۴

مدیرعامل شرکت های تعاونی مسافربری: فروش بلیت اتوبوس به زائران اربعین هفته آینده آغاز می شود

مدیرعامل شرکت های تعاونی مسافربری گفت: پیش فروش بلیت مهران، چزابه و شلمچه برای انتقال زائران اربعین به این مناطق مرزی، از هفته آینده در همه مراکز بلیت فروشی شرکت های مسافربری انجام می شود.

احمدرضا عامری در گفت وگو با خبرگزاری فارس درباره تمهیدات صورت گرفته برای انتقال زائران اربعین اظهار کرد: پیش بینی می کنیم فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین در مسیر پایانه های مرزی از هفته آینده آغاز شود.

وی ادامه داد: تعداد 15 هزار و 500 دستگاه اتوبوس داریم که اغلب آنها برای انتقال زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین آماده هستند و فقط اصل در این حوزه، توزیع زمان سفر است چرا که ازدحام ممکن است به کاهش کیفیت خدمات بینجامد. اگر سفر زائران در این ایام، بین همه روزها توزیع شود، ترافیک بسیار کاهش می یابد و همکاران ما قادر به ارائه خدمات مناسب تر خواهند بود.

مدیرعامل شرکت های تعاونی مسافربری با بیان اینکه نرخ بلیت در این ایام برای جبران تردد یکسر خالی دو برابر می شود، گفت: در ابتدای هفته همه اتوبوس ها با صندلی تکمیل به پایانه های مرزی می روند و خالی برمی گردند و از سوی دیگر هنگام بازگشت زائران همه اتوبوس ها با صندلی تکمیل برمی گردند و دوباره با صندلی خالی به پایانه های مرزی می روند، بنابراین باید این تردد یک سر خالی به نحوی جبران شود.

عامری تصریح کرد: طبق اعلام رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، امسال برای ایام اربعین هیچ مشکلی در حوزه تامین سوخت ناوگان نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه زائران نگرانی بابت انتقال از طریق سیستم حمل و نقل جاده ای به مرزهای کشور در ایام اربعین نداشته باشند گفت: متاسفانه در سالهای گذشته برنامه ریزی مناسبی برای سفرهای اربعین وجود نداشت و ترافیک جاده ها بسیار زیاد بود. ضمن آنکه مردم در پایانه های مرزی جاده ای هم سرگردان می شدند.

عامری یک بار دیگر به زائران توصیه کرد در راستای کاهش ازدحام و ترافیک در ایام اربعین، توزیع سفر داشته باشند، افزود: اینگونه نباشد که همه زائران بخواهند شب اربعین وارد کربلاشوند و بعدازظهر روز اربعین هم خارج شوند بلکه به تدریج و ظرف چند روز باید آنرا انجام دهند.