آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۳
دانشگاه
۸
دانشگاه در جبهه- 159

دانشجوی شهید عبدالکریم بلادی

شهید عبدالکریم بلادی قناد سال 1333 در شهرستان اردبیل به دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی را در زادگاه خود به اتمام رساند. در سال 1352 به خدمت نظام وظیفه اعزام گردید و در سال 1355 در رشته فلسفه دانشگاه تبریز پذیرفته شد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تعطیلی دانشگاه ها جهت انقلاب فرهنگی به شهرستان اردبیل عزیمت نموده و در ایجاد نهادهای مختلف از جمله کمیته انقلاب اسلامی، دادگاه انقلاب و بازسازی شهربانی فعالیت چشمگیری داشت.

بعد از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت آن نهاد انقلابی درآمد. با شروع جنگ تحمیلی جبهه های نبرد را بهترین مکان در دفاع از انقلاب اسلامی تشخیص داد و در تاریخ 3 آذر 1359 داوطلبانه به مناطق جنگی اعزام شد.

وی عضو انجمن اسلامی دانشجویان بوده و در زمانی که دانشگاه محل تبلیغ افکار انحرافی منافقین و کمونیست ها شده بود با شرکت در بحث و مناظره به دفاع از عقاید اسلامی پرداخته و توطئه آنها را خنثی می نمود.

شهید بلادی قناد پس از خدمت در پست های گوناگون، با توجه به رشادت و شایستگی که از خود نشان داده بود به فرماندهی گروهان کربلامنصوب گردید و بعد از ده ماه حضور در جبهه، در عملیات غرور آفرین ثامن الائمه که به منظور شکست حصر آبادان در تاریخ 5 مهر 1360 انجام گردید به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

در بخش هایی از وصیت نامه شهید دانشجو «عبدالکریم بلادی» می خوانیم:

پشتوانه انقلاب ما قدرت لایزال و عنایت بی پایان خداوند عزوجل است و ما که بندگان خداوند متعال هستیم در نهایت خلوص صمیمانه و عاشقانه جان ناقابل خود را برای اعتلای کلمه حق و برقراری نظام حکومت اسلامی و پیروزی مستضعفین بر مستکبرین تقدیم بارگاه با عظمت و رفیع پروردگار عالمیان می کنیم؛ باشد که خداوند سبحان ما را غرق دریای رحمت و کرم بی انتهای خود قرار دهد و شهادت را نصیبمان گرداند ان شاءالله.