آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

61میلیون کودک چینی بدون سرپرست

جمعیت بیش از حد چین موجب مهاجرت پدرها و مادران شده که در اثر این پدیده، فرزندان آن ها به تنهایی بزرگ می شوند.

به گزارش فارس، آمارهای سازمان کنترل جمعیت چین از بی سرپرستی 61 میلیون کودک چینی حکایت دارد. 247 میلیون خانواده چینی در سال 2016 به دلیل مشکلات مالی به شهرهای دیکر مهاجرت کرده اند و کودکان خود را به مرکز نگهداری کودکان یا در خوش بینانه ترین حالت به مادربزرگ ها سپرده اند.

کشور چین با جمعیت بیش از یک میلیاردی خود به عنوان پر جمعیت ترین کشور جهان با مشکلات اقتصادی و فرهنگی بسیاری دست وپنجه نرم می کند.

گرچه نسبت به تعداد ساکنان کشور خود، توانسته در زمینه اشتغال و اقتصاد موفق عمل کند، ولی کافی نیست و نبود شغل در حد نیاز مردم را به مهاجرت به شهرها و حتی کشورهای دیگر مجبور کرده است.

البته فراهم کردن شغل برای حدود نیم میلیارد مردی که در این کشور در حال زندگی هستند، ابدا کار ساده ای نیست و تا همین حد هم دولت چین بسیار مقتدرانه عمل کرده است.

کودکان این مهاجران در سال فقط سه بار با پدر و مادر خود ملاقات می کنند. بعضی از آن ها از همین تعداد ملاقات هم محروم هستند و خانواده های شان تنها در شب سال نو دور هم جمع می شوند.

کارشناسان پیش بینی کرده اند، اگر این رویه در چین ادامه پیدا کند، بزهکاری، فساد اجتماعی، بی سوادی و ناامیدی رشد و پیشرفت اقتصادی دولت چین را از بین خواهد برد و در آینده ای نزدیک شاهد شکست چین در تمام عرصه ها خواهیم بود.