آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۳
اخبار کشور
۱۰

فواد ایزدی: بخشی از برنامه ششم توسعه نقض قانون اساسی و پذیرش «برجام 2» است

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: ماده 30 برنامه ششم توسعه نقض آشکار قانون اساسی و پذیرش برجام 2 است.

فواد ایزدی استاد دانشگاه تهران و کارشناس مسائل سیاست خارجی در نشست خبری نقد برنامه ششم توسعه که پیش از ظهر دوشنبه (3 آبان) در پاتوق رسانه برگزار شد، گفت: در برنامه ششم توسعه یک بند بیشتر در مورد سیاست خارجی نداریم و پذیرش آن نقض آشکار قانون اساسی و پذیرش برجام 2 در کشور است.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه طبق قانون اساسی نیروهای مسلح کشور تحت امر فرمانده کل قوا هستند، افزود: در ماده 30 برنامه ششم توسعه آمده است که کلیه نیروهای مسلح مکلفند اقدامات خود در حوزه روابط خارجی را با وزارت امور خارجه هماهنگ کنند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی افزود: این در حالیست که وزارت امور خارجه در اجرای برجام ناموفق بوده و هماهنگی نیروهای مسلح با این وزارتخانه علاوه بر اینکه در راستای منافع ملی نیست باعث پذیرفتن برجام 2 در کشور خواهد شد.

ایزدی با بیان اینکه از دو رکن اساسی استکبارستیزی و حمایت از مستضعفین در برنامه ششم توسعه حرفی به میان نیامده است ادامه داد: در حوزه حقوق بشر آمریکایی ها که خود ناقض اصلی حقوق بشر هستند قصد دارند از این موضوع به عنوان اهرم فشاری علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند و ما نباید در این خصوص پاسخگوی رفتار غلط طرف مقابل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تنها نکته مثبت برنامه ششم در حوزه سیاست خارجی برنامه ریزی برای تقویت دیپلماسی عمومی است.