آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۳
اخبار کشور
۳

آیت الله نوری همدانی: علمای اسلام در مقابل جنایات سوریه و یمن بی تفاوت نباشند

آیت الله حسین نوری همدانی گفت: مسلمانان و علمای شیعه نمی توانند به عنوان مسلمان در برابر حوادث سوریه، عراق و یمن بی تفاوت باشند، باید به میدان بیایند و سکوت را بشکنند و نباید در برابر ظلمی که به مظلومان می شود، سکوت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید در دیدار اساتید و مسئولین دانشگاه تقریب مذاهب کشور عراق شناخت زمان را از مسائلی بسیار مهم خواند و افزود: شناخت زمان در حقیقت همان معرفت به حوادث و اتفاقات و بصیرت داشتن نسبت به دوست و دشمن است.

وی ابراز داشت: اسلام شجره طیبه است و دارای ابعاد مختلف می باشد و همه مسائل مانند علم، دیانت، سیاست و تقوا با هم هستند و مسلمان هم لازم است بر همه این موارد مطلع و توجه داشته باشد.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: در فرهنگ تشیع و اسلام همه مسلمانان با هم برادرند و تاکید شده به همدیگر محبت داشته باشید و در نماز جماعت همدیگر شرکت کنید تا از این طریق باعث خنثی شدن فتنه دشمن شوید. استاد درس خارج حوزه بیان داشت: در تاریخ اسلام، علمای دو مذهب در حوزه ای واحد مشغول یاد گیری تعالیم دینی می شدند و این امر نشان می دهد وحدت می تواند اسلام و جامعه اسلامی را در برابر توطئه های دشمنان حفظ کند و سد محکمی در مقابل آنها شود.

این مرجع تقلید گفت: عربستان در قاهره حزب النور را تاسیس کرد و از این طریق به کوبیدن شیعه پرداخت و شیعیان و علمای شیعه نتواستند در مراکز علمی قاهره به تدریس فقه بپردازند این فرصتی بود که از دست رفت، ولی عربستان از این فرصت بهره برداری کرد.

وی تاکید کرد: مسلمانان و علمای شیعه نمی توانند به عنوان مسلمان در برابر حوادث سوریه، عراق و یمن بی تفاوت باشند، باید به میدان بیایند و سکوت را بشکنند و نباید در برابر ظلمی که به مظلومان می شود، سکوت کرد.