آرشیو پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۴۴
جهان
۲۰

دو خط خبر

«رودریگو دو ترته» رئیس جمهوری فیلیپین در سفر خود به ژاپن از آن دسته از سرمایه گذاران امریکایی که نگران طرح مبارزه وی با مواد مخدر هستند، خواست تا کشورش را ترک کنند.

پارلمان ونزوئلابا آغاز فرآیند محاکمه و استیضاح رئیس جمهوری این کشور موافقت کرد؛ نمایندگان پارلمان همچنین خواستار حضور رئیس جمهوری این کشور در جلسه آتی پارلمان شدند.

وزارت کشور ترکیه مدیران امنیتی 59 استان این کشور از جمله شهرهای دیاربکر، ازمیر، آدانا و آنتالیا را برکنار کرد. این در حالی است که در سومین موج عملیات نیروهای امنیتی ترکیه علیه پلیس های متهم به ارتباط با عوامل گروه گولن، حکم دستگیری 125 پلیس در استانبول صادر شد.

«جیمز کلپر»، مدیر سازمان اطلاعات ملی امریکا اذعان کرد سیاست این کشور برای ترغیب کره شمالی به منظور کنار گذاشتن برنامه تولید سلاح های هسته ای، شکست خورده است. کلپر در سخنانی در شورای روابط خارجی امریکا در نیویورک اظهار داشت، امریکا در بهترین حالت می تواند امیدوار باشد ظرفیت های هسته ای کره شمالی را محدود کند. بر اساس این گزارش، در حالی که این هفته گزارش هایی از دیدار محرمانه مقامات امریکا و کره شمالی منتشر شد، کلپر با «پارانوئید» خواندن دولت کره شمالی عنوان کرد که این کشور تنها راه بقای خود را سلاح هسته ای می داند.