آرشیو شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۵
شهرستان ها
۷

انتقاد دادستان زابل از تبعیدمجرمان به سیستان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل گفت: از نمایندگان سیستان و بلوچستان درخواست داریم با پیگیری و ارائه یک طرح به مجلس تلاش کنند نگاه به سیستان به عنوان یک تبعیدگاه از کشور برچیده شود.

محمد سرگزی افزود: رسانه ها باید از ایجاد التهاب در جامعه و پخش خبرهایی که منجر به ایجاد فضای یاس و ناامیدی میان مردم می شوند خودداری کنند.

وی با بیان اینکه اعتیاد و تکدی گری به عنوان معضلات اساسی سیستان مطرح است، تصریح کرد: یکی از عوامل اساسی گرایش مردم سیستان به اعتیاد و مواد مخدر افزایش نرخ بیکاری است و مشکل اعتیاد این منطقه با ایجاد اشتغال پایدار قابل حل است.

سرگزی گفت: در حال حاضر یک هزار و 400 زندانی در زابل وجود دارد که 75 درصد آنها معتاد هستند و شواهد نشان می دهد این افراد در پی مشکلات معیشتی گرفتار اعتیاد شده اند.

وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان از وقوع جرم در پایین ترین رتبه در میان استان های سطح کشور قرار دارد، اظهار داشت، ماهانه حدود هزار و 100 پرونده وارد دادگاه های منطقه سیستان می شود که فقط 25 مورد از آنها منتهی به کیفرخواست می شود و فقط 10 درصد از این کیفرخواست ها منتهی به صدور رای می شود.