آرشیو شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۵
شهرستان ها
۷

دبیر شورای عالی کار همدان: لایحه اصلاح قانون کار به ضرر جامعه کارگری است

دبیر کانون شورای عالی کار استان همدان گفت: لایحه اصلاح قانون کار به ضرر جامعه کارگری است.

همدان - خبرنگار کیهان: احمد معبودی در نشست تشکل های کارگری استان، افزود: ارسال لایحه اصلاح قانون کار از دولت به مجلس، در صورت تصویب، کارگران را به شدت متضرر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این لایحه، حداقل های جامعه کارگری را مورد تهاجم قرار می دهد و همین به اصطلاح اصلاح به ضرر کارگران تمام می شود.

قرار بود دولت از نظرات تشکل های کارگری و جامعه مدنی در اصلاح قانون کار استفاده کند اما این کار عملاانجام نشده و با وجود اعتراضات، یکم بار نیامدند بگویند مشکل کجاست.

معبودی اظهار داشت: در صورت تصویب لایحه مذکور در مجلس شورای اسلامی دستمزد سالانه کارگران، بر اساس وضعیت اقتصادی کشور برنامه ریزی خواهد شد و ماده 43 قانون کار در این خصوص ملاک نخواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: از بین رفتن تشکیلات تامین اجتماعی از دیگر مفاد اصلاح لایحه قانون کار است. وی بیان داشت: جامعه کارگری با کسی عقد اخوت نبسته و از حق و حقوق خود نمی گذرد و از نمایندگان مجلس انتظار داریم به این لایحه رای منفی بدهند. وی افزود: سفره های جامعه کارگری خالی است و آنها با سیلی صورت خود را سرخ می کنند و در حال حاضر 75 درصد افرادی که حق بیمه واریز می کنند، حداقل حقوق را می گیرند و از طرفی تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران مشکلات را مضاعف کرده است.