آرشیو شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۵
ورزشی
۹

قدرت نمایی کاراته ایران در میان بهترین های جهان

تیم ملی کشورمان با صعود به دیدار نهایی رقابت های کومیته تیمی قهرمانی جهان عصر یکشنبه برای دفاع از عنوان قهرمانی دوره قبل خود به مصاف ژاپن می رود.

در ادامه مبارزات روز سوم از رقابت های کاراته قهرمانی جهان تیم ملی کشورمان در مرحله نیمه نهایی رقابت های کومیته تیمی مردان، تیم پرقدرت فرانسه را 3 بر صفر شکست داد و برای دومین دوره متوالی به فینال رقابت های قهرمانی جهان راه پیدا کرد.

تیم ملی کشورمان برای رسیدن به نیمه نهایی در سه مبارزه متوالی و با نتایج مشابه 3 بر صفر سوئیس، آذربایجان و هلند را شکست داده بود. تیم ملی کشورمان که دو سال قبل در رقابت های جهانی 2014 برمن آلمان، با شکست میزبان مدال طلای این بخش را کسب کرده بود، روز یکشنبه برای تکرار مدال طلای خود باید باید با ژاپن مبارزه کند. ذبیح اله پورشیب، سعید احمدی، بهمن عسگری، علی فداکار، سجاد گنج زاده، مهدی خدابخشی، و ایمان سنچولی ترکیب تیم ملی کشورمان در کومیته تیمی را تشکیل می دادند که بدون شکست و با قدرت همه رقبا را شکست داده و به فینال جهانی رسیدند.

بانوان ایران در کومیته تیمی با ترکیب عباسعلی، خاکسار، چالاکی و علیپور دور نخست استراحت داشت و سپس 2 بر یک جمهوری چک را شکست داد و در ادامه با همین نتیجه به فرانسه باخت. تیم ملی کشورمان در صورت صعود فرانسه به دیدار نهایی، می تواند در گروه بازنده ها برای کسب مدال برنز تلاش کند.

بر همین اساس کاراته ایران در این دوره از مسابقات شانس کسب سه مدال طلاو سه برنز دارد. کومیته تیمی، سجاد گنج زاده و امیر مهدیزاده برای کسب مدال طلا، مبارزه می کنند و حمیده عباسعلی، ذبیح الله پورشیب به همراه علی اصغرآسیابری برای کسب دو مدال تلاش می کنند.سعید احمدی، آلاله صعودی، فاطمه چالاکی، رزیتا علیپور، سمیرا ملکی پور، فرید حقیقی، مهسا افسانه، تیم های کاتای مردان و زنان از دور رقابتها کنار رفته بودند. دیدارهای رده بندی روز شنبه هشتم آبان ماه و دیدارهای فینال روز یکشنبه نهم آبان ماه برگزار می شود. بیست وسومین دوره رقابت های کاراته قهرمانی جهان با حضور 1024 کاراته کا از 118 کشور در اتریش آغاز و تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.