آرشیو شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دانشجویان مشمول می توانند به سفر اربعین بروند

دانشجویان مشمول می توانند بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه و حضور در کاروان ها به سفر اربعین بروند.

ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اعلام کرد به منظور تسهیل در اعزام دانشجویان به عتبات عالیات برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با همکاری سازمان وظیفه عمومی اقدام به درخواست صدور مجوز خروج از کشور دانشگاهیان می کند.

این ستاد فقط برای دانشجویانی که توسط کاروان ها و یا تشکل های مجاز در دانشگاه ها اعزام می شوند، پس از دریافت تعهدنامه های محضری لازم و در صورت مجاز بودن به خروج توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا اقدام به دریافت مجوز می کند.

دانشجویانی که به صورت انفرادی اعزام می شوند مشمول این طرح نبوده و می بایست با سپردن وثیقه نزد سازمان وظیفه عمومی ناجا نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

گرفتن مجوز خروج از کشور برای دانشجویان مشمول بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه بوده و هر متقاضی می بایست بر اساس شرایط ذکر شده در سایت سازمان نظام وظیفه اقدام به ثبت معافیت تحصیلی کرده و مهلت سنوات تحصیلی داشته باشد.

بنابر اعلام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، کلیه اطلاعیه ها و اخبار مبتنی بر صدور مجوز خروج از کشور بدون طی مراحل و سپردن وثیقه غیرمعتبر و کذب بوده و از دانشجویان مشمول تقاضا می شود از مراجعه بدون رعایت شرایط و قوانین به سازمان نظام وظیفه و دفاتر دانشگاه ها خودداری کنند.

پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان تا 20 آبان ماه ادامه دارد و ثبت نام شانزدهمین دوره عتبات عالیات از اواخر آذر ماه در سایت لبیک آغاز خواهد شد که زمان دقیق آن متعاقبا از سایت لبیک به نشانی www.labbayk.ir اطلاع رسانی خواهد شد.