آرشیو شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۵
اخبار کشور
۳

تشییع پیکر پاک 3 شهید مدافع حرم در مشهد

پیکرهای پاک شهیدان سردار «غلامرضا سمائی فیض آبادی»، «محمدجواد حسن زاده» و «محمدرضا زاهدی» از مدافعان حرم حضرت زینب (س) روز جمعه در مشهد تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که از مهدیه مشهد تا حرم مطهر رضوی برگزار شد، جمعی از مسئولان اجرایی، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

پیکر مطهرشهیدان حسن زاده و زاهدی پس از طواف در حرم مطهر رضوی در قطعه 15 گلزار بهشت رضا(ع) به خاک سپرده شدند و پیکر سردار شهید سمائی که نشان خادمی بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) را بر سینه داشت پس از آئین با شکوه تشییع، در قطعه خدام حرم رضوی خاکسپاری شد. سردارشهید غلامرضا سمائی 57 ساله از یادگاران دفاع مقدس که سمت معاون هماهنگ کننده قرارگاه ثامن الائمه(ع) سپاه پاسداران در شرق کشور را در کارنامه خدمات خود داشت، هفته گذشته در استان حلب سوریه به فیض شهادت نائل آمد.

همچنین شهید محمدرضا زاهدی جمعی لشکر فاطمیون در سن 26 سالگی و بسیجی شهید محمد جواد حسن زاده فرزند شهید گران قدر دفاع مقدس نجفعلی حسن زاده در سن 35 سالگی، دو هفته قبل در استان حلب و به دست تروریست های تکفیری به شهادت رسیدند.

تشییع پیکر جانباز شهید در قائمشهر

همچنین پیکر جانباز 70 درصد شهید «شیدالله باقری» دیروز بعد از نماز جمعه بر روی دستان مردم شهیدپرور قائمشهر استان مازندران تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش فارس، شهید باقری که سال 1361 در منطقه زبیدات عراق بر اثر موج انفجار و اصابت ترکش به درجه جانبازی نائل شده بود، بعد از تحمل 34 سال تحمل درد و رنج جانبازی صبح پنج شنبه در بیمارستانی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز تبریزی آسمانی شد

مردم تبریز هم دیروز پس از اقامه نماز جمعه پیکر جانباز شهید «حسین عهدی اسکویی» را تشییع کردند.

در این مراسم که مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، روحانیون و مردم شهید پرور تبریز حضور داشتند، پس از اقامه نماز توسط آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیکر شهید عهدی اسکویی از مصلای امام خمینی(ره) تا میدان ساعت تشییع و در وادی رحمت به خاک سپرده شد.