آرشیو شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۵
صفحه آخر
۱۲

ارتش نیجریه دستگیری گسترده زنان محجبه شیعه را آغاز کرد

ارتش نیجریه به محض مشاهده زنان چادری شیعه حتی اجازه یافته هنگام دستگیری آنها اقدام به شکستن دست و پایشان هم بکند!

سرویس خارجی- دولت نیجریه در سال های اخیر از هیچ جنایتی تاکید می شود - هیچ جنایتی- علیه شیعیان این کشور چشم پوشی نکرده است. شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه از یک سال پیش و در جریان یورش وحشیانه نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله و منزلش در زاریا، دستگیر و به مکان نامشخصی انتقال داده شده است. در این حمله دستکم 2 هزار نفر از شیعیان زاریا به شهادت رسیده و شیخ زکزاکی به همراه همسرش نیز به شدت مجروح شدند. اما این پایان فشار دولت نیجریه بر شیعیان نبود و رسانه ها همواره از تشدید اقدامات سرکوبگرانه ارتش نیجریه در حق شیعیان این کشور خبر می دهند.

براساس گزارش «ابنا» از جدیدترین اقدامات ضدشیعی دولت نیجریه، ارتش نیجریه در برخی ایالت ها از جمله کادونا، هر زن چادر سیاهی را که می بیند بازداشت می کند. ارتش نیجریه چادرهای سیاه زنان را نمادی از «آرمان ها و اهداف حرکت اسلامی نیجریه» به رهبری «شیخ ابراهیم زکزاکی» می داند. با وجود این اقدامات تغییر محسوسی در حجاب و چادر سیاه زنان مومن نیجریایی ایجاد نشده است. پیش از این نیز اعلام شده بود ارتش نیجریه، با جمع آوری چادر ها و مقنعه های زنان دستگیر شده، اقدام به شکستن دست ها و پاهای آنان می کند؛ در حدی که امکان ایستادن و راه رفتن از این زنان عاشورایی سلب می شود. نیجریه به شدت تحت نفوذ آل سعود است.

گزارش شده حتی ارتش نیجریه با گرفتن فرزندان از مادران و عدم اجازه ملاقات مادران با نوزادان شیرخواره اقدام به فشار علیه شیعیان می کند. یکی از اقدامات وحشیانه اخیر ارتش نیجریه جدا کردن کودکان و نوزادان از مادرانشان و زندانی کردن آنان در محیط های متفاوت است؛ اقدامی که حتی گریه برخی سربازان ارتش را نیز در آورده است.