آرشیو یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۴۶
حوادث
۱۷

پرواز ویژه برای پیوند دست مسافر افغان

گروه حوادث / تلاش خلبان شرکت هواپیمایی آسمان و مسئولان برج مراقبت فرودگاه های اهواز و شیراز برای نجات کارگر افغان که دستش در پی حادثه ساختمانی قطع شده بود بار دیگر تصویر زیبایی ازاوج شکوه انسانی ایرانی ها را ترسیم کرد.

به گزارش «ایران» بعدازظهرجمعه، خلبان «ایزدی» دراقدامی انساندوستانه هوایپمای مسافربری را از اهواز در شیراز به زمین نشاند. اما این پرواز، مسافری به نام «مظفر سلطانی»- 45 ساله- داشت که دستش در اثر برخورد با دستگاه میکسر بتن از آرنج قطع شده بود.

خلبان ایزدی که همزمان با انتقال پیکرمجروح کارگر افغان به هواپیما درجریان وضعیت وخیم او قرارگرفته بود با رعایت اصول صحیح آماده نمودن دست قطع شده و داشتن مجوز پزشکی مربوطه و هماهنگی با پزشک معتمد شرکت آسمان خواستار تسریع امور پرواز مستقیم به شیرازشد. بنابراین با هماهنگی برج مراقبت فرودگاه شیراز، این پرواز انجام شد. بدین ترتیب پس از هماهنگی مسئولان فرودگاه های اهواز و شیراز برای آمادگی اورژانس، از زمان بسته شدن در هواپیما در اهواز تا خارج شدن مصدوم از هواپیما در شیراز به یک ساعت زمان نیازبود. اما این هواپیما 20 دقیقه زودتر از زمان مقرر در فرودگاه شیراز به زمین نشست. بلافاصله نیزمرد مجروح از سوی امدادگران اورژانس مستقر در باند فرودگاه به بیمارستان انتقال یافت وتحت عمل جراحی قرارگرفت.