آرشیو یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۶
ورزشی
۹

علی حسینی در جهانی 2017شرکت می کند: رئیس فدراسیون وزنه برداری: رستمی فراتر از قوانین عمل نکرد

رئیس فدراسیون وزنه برداری، گفت: کیانوش رستمی یک ورزشکار حرفه ای است که در چارچوب برنامه های فدراسیون فعالیت می کند و هیچگاه فراتر از قوانین و مقررات حرفه ای که برای او تدوین شده، عمل نکرده است. گزیده ای از تازه ترین صحبت های علی مرادی در ادامه می آید:

* موضوع تمرین نکردن کیانوش رستمی زیر نظر سرمربی تیم ملی برای آینده حتما مدیریت می شود و جنبه های مختلف تربیتی نیز لحاظ خواهد شد، از سوی دیگر امروز دیگر در دنیا شیوه های تمرینی به شیوه های خشک مرسوم نیست، ضمن آنکه چارچوب ها و قوانین رعایت می شود در عین حال هیچگونه لجام گسیختگی و بازیکن سالاری نیست و همه این موارد در چارچوب استقلال آن رشته و وجهه ورزشکار و تیم ملی است.

* توجه به ورزش پایه نقطه اصلی برنامه های فدراسیون است و سال گذشته در مقاطعی که اردوی تیم ملی بزرگسالان تعطیل شد، اردوی تیم های جوانان و نوجوانان تعطیل نشد چرا که اهمیت گروه های پایه برای ما با وجود مشکلات مالی، بسیار مهم است.

* براساس برنامه ریزی های فدراسیون، از رده های سنی نوجوانان و جوانان حمایت بیشتری خواهد شد چرا که آنها بدنه تیم ملی بزرگسالان را در بازی های آسیایی 2018 اندونزی و المپیک 2020 توکیو تشکیل می دهند ضمن آنکه در سال 2017 بازی های المپیک نوجوانان در آرژانتین را پیش رو خواهیم داشت.

* بعد از انصراف مالزی از برگزاری رقابت های قهرمانی جهان در سال 2017، کشور آمریکا میزبانی این مسابقات را پذیرفت و به همین دلیل این رقابت ها دیرتر از برنامه اعلام شده یعنی در تاریخ 28 نوامبر تا 5 دسامبر برگزار می شود و برهمین اساس سجاد انوشیروانی باید برنامه مدون تر و منظمی ارایه کند.

* این تغییر سبب شد تا «سعید علی حسینی» که از سال 2009 تاکنون به دلیل دوپینگ در محرومیت به سر می برد با پایان دوران محرومیت که در آبان سال 2017 (24 اکتبر) خواهد بود بتواند در مسابقات جهانی و پس از آن بازی های آسیایی 2018 حضور یابد تا پس از کم لطفی که در حق این جوان شده بود بتواند پس از سال ها دوباره شایستگی خودش را نشان دهد.