آرشیو یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۶
صفحه آخر
۱۲

براساس ایمیل افشا شده هیلاری کلینتون

پادشاه بحرین در سال 2011 دستور کشتار تظاهرکنندگان را صادر کرده بود

سند جدید فاش شده از ایمیل های هیلاری کلینتون نشان می دهد شاه بحرین در سال 2011 و فرمان آغاز انقلاب بحرین دستور کشتار تظاهر کنندگان را صادر کرده بود.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری «لوء لوء» بحرین، سندی محرمانه مربوط به سال 2011 فاش شده که نشان می دهد «حمد بن عیسی» شاه بحرین در آن زمان دستور داده بود با هر وسیله و خشونتی که شده جلوی تظاهرات و اعتراض های مردمی گرفته شود.

در این سند که با شماره 205786971 و در 16 مارس 2011 صادر شده است و در ایمیل های هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا ثبت شده، پادشاه بحرین دستور می دهد که نیروهای امنیتی به معترضانی که به قصد انقلاب و نارضایتی به خیابان ها می آیند با گلوله جنگی شلیک شود.

در این سند همچنین آمده «نیروهای امنیتی عربستان با هماهنگی نیروهای امنیتی بحرین به سمت معترضان در میدان لوء لوء شلیک کردند که به کشته و مجروح شدن ده ها تن منجر گردید.»

در این سند فاش شده همچنین می خوانیم: «حمد بن عیسی شاه بحرین و خلیفه بن سلمان نخست وزیر به شدت از تجمع تظاهرکنندگان نگران بودند وهمین موضوع باعث شده از تمام توان لازم برای سرکوب انقلاب مردمی استفاده کنند.»

کارشناسان منطقه معتقدند پادشاه بحرین در سال 2011 همزمان با وقوع بیداری اسلامی در کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا از این واهمه داشت که بحرین نیز به سرنوشت دیگر کشورها دچار و نظام دیکتاتوری آن ساقط شود سرنوشتی که تونس، مصر و یمن به آن دچار شدند.از سوی دیگر تئوریسین های غربی در همان ایام به دلیل حمایت کشورهای غربی از رژیم جنایتکار آل خلیفه و اهمیت پایگاه پنجم نیروی دریایی آمریکا در این کشور به مقامات بحرینی هشدار دادند که در صورت کشتار و قتل عام معترضان سرنگونی نظام بحرین به سرعت انجام خواهد شد. به همین دلیل آل خلیفه به دستگیری گسترده انقلابیون و زندانی کردن آنان روی آورد.