آرشیو دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سیل ویرانگر در مصر

وزارت بهداشت مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: 22 نفر در جریان سه روز بارندگی شدید و وقوع سیلاب در بخش هایی از این کشور کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با توجه به شدت بارندگی و جاری شدن سیل در روزهای آینده، تعداد تلفات افزایش خواهد یافت.

وزارت بهداشت مصر پیشتر با صدور بیانیه ای عنوان کرده بود که از میان تلفات این حادثه، 9 نفر در استان سینای جنوبی در شرق مصر بوده اند و 6 نفر نیز پس از واژگونی خودروی حامل آنها در سیلاب در استان «سوهاج» در جنوب این کشور کشته شدند.

بارندگی های پاییز در مصر به ویژه در بخش هایی که زیرساخت های نامناسبی دارند، تقریبا هر سال باعث وقوع سیل در مناطقی از این کشور می شود.

در همین حال، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» از قاهره گزارش داد که مردم خشمگین مصر مسیر کاروان «شریف اسماعیل» نخست وزیر این کشور به شهر بندری و سیل زده «راس غارب» را مسدود کردند.ساکنان محلی از وی و همراهانش خواستند این شهر در حاشیه دریای سرخ را که متحمل شدیدترین خسارات حاصل از طوفان شده است، ترک کنند.نخست وزیر مصر به رغم اعتراض مردم از خودروی خود پیاده شد و گشتی در شهر زد و در خصوص کمک های دولتی به مردم وعده داد.

شهروندان خشمگین مصری از دولت به دلیل واکنش کند به وقوع سیلاب در این کشور که منجر به قطعی برق در برخی مناطق شده، انتقاد کرده اند.

تصاویر گرفته شده از شهر راس غارب خودروهای فرو رفته زیر آب و عبور شهروندان از میان گل و لای را به نمایش می گذارد.