آرشیو دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۴۷
حوادث
۱۸
خبر

نیمه شب خونین قاچاقچیان مواد مخدردرشرق کشور

گروه حوادث / فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انهدام دو باند بزرگ مواد مخدر و دستگیری سرکرده این باند ها به همراه دو تن و 574 کیلو گرم مواد مخدر در سه عملیات جداگانه خبر داد.

به گزارش خبرنگارحوادث «ایران»، سردار حسین رحیمی دراین باره گفت: در پی کسب اخباری مبنی بر فعالیت گسترده باندی بین المللی به سرکردگی یکی از قاچاقچیان معروف در استان سیستان و بلوچستان، تحقیقات ویژه در دستور کار پلیس استان قرار گرفت وپس از ردیابی های ویژه اطلاعاتی و شناسایی محور های حمل مواد مخدر در مسیرهای فرعی شهرستان ایرانشهر، تیم های ویژه و عملیاتی پلیس به منطقه اعزام شده وبه کمین نشستند.تااینکه قاچاقچیان مسلح بامداد شنبه وارد کمینگاه ماموران شدند که ناگهان درگیری مسلحانه ای درگرفت؛ پس از یک ساعت درگیری مسلحانه و مجروح شدن اشرار، آنها پس ازبرجا گذاشتن سه دستگاه خودرو متواری شدند. ماموران نیز در بررسی صحنه و بازرسی از خودرو های اشرار، یک تن و 440 کیلو تریاک، 96 کیلو هروئین به همراه مقدارقابل توجهی مهمات جنگی کشف کردند.درهمین حال ماموران پلیس در ادامه با بهره گیری از اطلاعات منابع محلی، سردسته مجروح این باند که با هویت جعلی در یکی از بیمارستان های شهرستان ایرانشهر تحت درمان بود شناسایی و روی تخت بیمارستان دستگیرش کردند.

سردار رحیمی در ادامه به درگیری مسلحانه ماموران پلیس «مهرستان» با قاچاقچیان مسلح در ارتفاعات این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این درگیری شبانه، یک قاچاقچی مسلح دستگیر، یک دستگاه خودرو توقیف و 740 کیلوگرم تریاک کشف شد. همچنین در عملیات پلیسی دیگر، تکاوران قرارگاه عملیاتی عمار فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان، باند دیگری از توزیع کنندگان مواد مخدر را در حوالی زاهدان شناسایی کردند که در این عملیات یک قاچاقچی سابقه دار به همراه یک دستگاه خودرو دستگیر و از وی 300 کیلو تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، مبارزه با مواد مخدر را اولویت اول پلیس استان عنوان و خاطرنشان کرد:مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر با تمام توان در دستور ویژه کار پلیس قرار دارد.