آرشیو یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۷۵
ورزش
۱۰

روز خوب کاراته ایران در رقابت های جهانی اتریش

طلای گنج زاده و افتخاری تازه برای بانوی ایرانی

دیروز در ادامه رقابت های جهانی کاراته، ملی پوشان ایران درخشش خوبی داشتند و در پنج وزن مدال گرفتند. سجاد گنج زاده در رقابت های جهانی کاراته نخستین طلای ایران را به دست آورد. او پس از شکست حریفانی از ولز، تونس، کرواسی، ماکائو و بوسنی راهی فینال شد و در این رقابت با حریف مراکشی، که مدال طلای امید های جهان را در کارنامه داشت، رودررو شد. گنج زاده با این برتری، طلای وزن 84+ کیلوگرم را از آن خود کرد. این مسابقه در وقت قانونی به تساوی رسید و با رای داوران گنج زاده پیروز مسابقه شد.

این کاراته کای ملی پوش در سال 2014 و در رقابت های جهانی آلمان مدال نقره را کسب کرده بود.

برنز عباسعلی در کاراته جهانی

حمیده عباسعلی در رقابت های جهانی کاراته، نماینده وزن 68+ کیلوگرم بانوان بود که در دیدار رده بندی برابر حریفی از کرواسی به برتری رسید و مدال برنز را بر گردن آویخت.

عباسعلی در رقابت های قهرمانی جهان 2014 آلمان مدال نقره را برای کاراته بانوان به دست آورده بود و با کسب مدال برنز تنها بانوی کومیته کای ایرانی است که در دو حضور خود در رقابت های جهانی موفق به کسب مدال شده است.

مریم مشیری سرمربی تیم ملی کاراته درباره این که چرا عباسعلی مقابل حریف هلندی روی تاتامی نرفت، گفت: حمیده گفت نمی تواند بازی کند و ما نیز از او استفاده نکردیم و به جای او خاکسار بازی کرد.

پورشیب مدال گرفت

در ادامه این رقابت ها که در لینز اتریش جریان دارد ذبیح الله پورشیب به نشان برنز دست پیدا کرد. وی در این دوره سین اوکانر از ایرلند و موعود آچیسه از الجزایر را شکست داده بود و به روتاریو آراگا از ژاپن باخت و به گروه بازنده ها رفت. کاپیتان پورشیب در این مرحله مکزیک و بلاروس را شکست داد و به دیدار رده بندی رسید. در این مسابقه پورشیب بر کسرا هررا از ونزوئلاپیروز شد.

پدیده کاراته

علی اصغر آسیابری نماینده وزن 75- کیلوگرم در دیدار رده بندی مقابل حریف هلندی قرار گرفت و با پیروزی چهار بر یک مدال برنز به دست آورد. پدیده کاراته ایران که نخستین حضور خود را در رقابت های جهانی تجربه می کرد با شکست حریفانی از روآندا، اتریش، اکوادور و اسلوونی به نیمه نهایی رسید و در آنجا مغلوب آقایف از آذربایجان شده بود.