آرشیو یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۷۵
ورزش
۱۸

جلسه یک ساعته سرمربی تیم ملی با منتقدش

عابدینی: ما دشمن کی روش نیستیم

دشمن این فوتبال کیست. اصلااین فوتبال دشمنی دارد یا نه؟ این همه آن چیزی است که کارلوس کی روش پرتغالی با امیر عابدینی را مقابل هم قرار می دهد. کی روش دو روز پیش رفته بود فدراسیون تا تکلیف خودش را برای همیشه با این به اصطلاح دشمنان روشن کند، اما آن روز عابدینی به فدراسیون نرفت تا قرارشان به دیروز موکول شود.

مرد پرتغالی البته قبل از این جلسه حرف هایش را در قالب بیانیه ای در فیسبوک زد. کی روش با زیر سوال بردن مدیریت فدراسیون به مواردی چون کمبود شهامت برای تصمیم گیری، کمبود ثبات، کمبود مقاومت و آینده نگری، انگیزه و مصمم بودن اشاره کرد و نوشت: من در کشور مادری خودم در آفریقا یاد گرفته ام که هیچ کس با مار در رختخواب نمی خوابد. آنچه جالب توجه است این که افرادی وجود دارند که با این شرایط در کنار ما هستند. در زندگی برای لحظاتی این عاقلانه است که حتی با دشمن خود نیز صلح کنی، ولی در حال حاضر هدف، صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی است و وقت ترس و ضعف و اتلاف وقت و افراد بی ارزش در کنار شما نیست. الان وقتی است که همه با هم متحد باشند و کسانی که با ما نباشند، دشمن ما هستند.

با این پیش زمینه جلسه کی روش و عابدینی روز گذشته برگزار شد تا دو طرف سنگ ها را وا بکنند، اما انگار نتیجه آن چیزی نبود که انتظار می رفت. عابدینی پس از نشست با کارلوس کی روش در محل فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: مشکلاتی وجود دارد که سرمربی تیم ملی باید آنها را بپذیرد تا حل شود. یکی از این باورها این است که کی روش هیچ دشمنی ندارد و هیچ کدام از ما با او دشمن نیستیم. تصور کی روش این است که ما به طور حساب شده با او دشمنی می کنیم. من در هیچ تیمی نیستم و علیه کی روش کار نمی کنم.

این اظهارات درحالی است که کی روش پیش از این به مسئولان فدراسیون گفته بود در صورتی که تیم ملی در بازی های پیش رو نتیجه مناسب را نگیرد، عواقب نتایج به دست آمده با عابدینی و گروهی است که در فدراسیون فوتبال مانع از آماده سازی تیم ملی می شوند!