آرشیو یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۷۵
ورزش
۱۸

تلاش فرهاد مشیری برای جذب وین رونی

رسانه معتبر انگلیسی از انتقال وین رونی به تیم سابقش یعنی اورتون خبر دادند. روزنامه میرور روز گذشته در گزارشی جالب نوشت اورتون قصد دارد با استفاده از مشکلی که برای رونی با منچستری ها پیش آمده این بازیکن را بعد از نزدیک به 12 سال دوری، به تیم خود بازگرداند. رونالد کومان سرمربی اورتون هم از این انتقال استقبال خوبی کرده و به مسئولان باشگاه گفته امیدوار است بتواند او را جذب کند.

وین رونی از سال 1996 تا 2004 در اورتون بود. او تا سال 2002 برای تیم های پایه اورتون توپ می زد اما در آن سال توانست به تیم بزرگسالان باشگاه منتقل شود و خوش بدرخشد. پس از بازی های درخشان او در دو فصل متوالی، باشگاه منچستر یونایتد سراغ وین رونی و اورتون رفت و توانست این بازیکن مستعد را جذب کند. رونی از سال 2004 به عضویت منچستر یونایتد درآمد و تا امروز هم به این باشگاه انگلیسی وفادار مانده است. پس از ورود مورینیو به منچستر این بازیکن کم کم جایگاه ثابت خود را در تیم از دست داد. مربی پرتغالی پس از عملکرد ضعیف رونی این بازیکن را بیرون گذاشت و حالاشایعات زیادی درباره جدایی او شنیده می شود.

اما بد نیست بدانید در ماجرای انتقال احتمالی رونی به باشگاه اورتون یک ایرانی نقش اصلی را بازی می کند. هر چند به نظر می رسد کنرات 70 ساله همچنان کنترل همه چیز را در باشگاه به دست دارد اما او خیلی کمتر از گذشته در ورزشگاه گودیسون پارک دیده می شود. با توجه به این که مشیری 9/49 درصد سهام باشگاه را خریده است، بعضی رسانه ها از نقش پررنگ او در تصمیمات اورتون خبر می دهند. مشیری پیش از این سهامدار باشگاه آرسنال بود ولی سهام خود را با قراردادی به ارزش 200 میلیون پوند به عثمانوف شریک تجاری اش فروخت و به اورتون رفت. او در حال حاضر یکی از کلیدی ترین چهره های باشگاه به حساب می آید. بدین ترتیب می توان گفت در صورت انتقال وین رونی به اورتون که قطعا جنجال زیادی به پا می کند، مشیری نقشی کلیدی بازی خواهد کرد. بی شک منچستر برای دادن رضایتنامه این بازیکن پول سنگینی طلب می کند و رونی هم بازیکن ارزانی نیست. باید منتظر ماند و دید آیا یکی از گران ترین جابه جایی های فصل رقم می خورد؟