آرشیو یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۷۵
صفحه آخر
۲۰
نیشدارو

زندگی ماهرانه

سعید طلایی

از آنجا که زندگی کردن هم مانند هر کار دیگری پیچیدگی های خودش را دارد، به جهت آموزش راهکارهای زندگی اجتماعی تعدادی از مهارت های مورد نیاز که در طول حیات لازمتان خواهد شد در ادامه بیان می شود. به امید این که ماهرانه زندگی کنیم.

1. هیچ وقت به آمبولانس های آژیرکش راه ندهید. آژیر کشیدن ترفند راننده های آمبولانس برای زودتر رسیدن به خانه شان است. لازم نیست عذاب وجدان بگیرید که ممکن است آمبولانس واقعا در حال انتقال بیمار اورژانسی به بیمارستان باشد؛ زیرا عمر دست خداست و اگر عمر بیمار به دنیا باشد هیچ اتفاقی نمی افتد. مهم این است که شما زودتر به منزل برسید تا بتوانید خوب استراحت کنید.

2. هیچ گاه سیگار روشن را درون سطل های زباله شهرداری نیندازید. روایت است که یک نفر این کار را کرد و با انفجار سطل زباله با سرعتی باور نکردنی به دیار باقی شتافت.

3. به فرزندانتان بیاموزید که در مهمانی ها وقتشان را با پوست کندن سیب هدر نکنند و یکراست سر وقت پسته های آجیل بروند. به آنها گوشزد کنید که خودتان در خانه سیب دارید.

4. برای شست وشوی ظروف به جای دستکش از همسر خود استفاده کنید.

5. هر بار که با ماشین در چاله های خیابان افتادید، بلند بگویید: «آخیش» و با این کار تهدید ها را به فرصت تبدیل کنید.

6. کتاب خواندن یکی از بهترین عادت های بشر امروزی است که ایرانی ها کمتر به آن اعتقاد دارند. هیچ گاه امروزی بودن را به ایرانی بودن ترجیح ندهید.

7. اگر از فشار جمعیت در مترو ناراضی هستید، کافی است دو هفته حمام نروید. این گونه می توانید یک واگن دربست را در اختیار داشته باشید. اگر به فضای بیشتری نیاز داشتید، می توانید کفش های خود را در بیاورید.

8. هیچ گاه در مقابل کودکان انگشت خود را در دماغتان فرو نکنید. این کار را به زمان هایی که کودکان حضور ندارند، موکول کنید.

9. اگر در خیابان دعوا شد، برای جدا کردن طرفین اقدام نکنید. در این مواقع شما مورد عنایت هر دو نفر واقع خواهید شد؛ زیرا هر کدام از آنها فکر می کنند که شما طرف دیگری هستید. بگذارید کارشان را بکنند. نظریه داروین ضامن بقای فرد قوی تر است.