آرشیو سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵، شماره ۳۶۶۲
اقتصاد
۵
بازار

ادامه افزایش قیمت سکه و دلار

بازار طلاو ارز روز گذشته باز هم شاهد افزایش قیمت بود به گونه ای که دلار امریکا با حرکت صعودی در مقایسه با دیروز 3623 تومان و سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 116 هزار تومان عرضه می شد و هر گرم طلای 18 عیار بیش از 112 هزار تومان قیمت داشت. همچنین نیم سکه و ربع سکه با روند افزایشی به ترتیب 561 و 297 هزار تومان فروخته شدند. همچنین اونس جهانی طلابرای معاملات در بازارهای جهانی بیش از 1275 دلار داد و ستد شد. در بازار ارز نیز یورو 3978 تومان، پوند انگلستان 4438 تومان و لیر ترکیه 1187 تومان عرضه می شد.

به این ترتیب طبق گزارشات از بازار طلاو ارز قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار نسبت به روز قبل از آن 392 تومان افزایش یافت و به 112 هزار و 203 تومان رسید. مثقال طلانیز با 1900 تومان افزایش، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با دو هزار تومان افزایش، سکه تمام طرح قدیم با پنج هزار تومان افزایش، نیم سکه با سه هزار تومان و ربع سکه و سکه گرمی هر کدام با دو هزار تومان افزایش مواجه بودند.

در عین حال در بازار ارز نیز دلار با 8 تومان افزایش، یورو با یک تومان افزایش، پوند انگلیس با دو تومان، لیر با 5 تومان و درهم نیز با یک تومان افزایش خود را در بخش صعودی های دیروز قرار دادند.

در حالی که پس از کاهش ارزش دلار در روزهای گذشته، ارز امریکا تا حدودی ترمیم شده، قیمت طلاروز دوشنبه کاهش یافت. اما نگرانی ها در مورد نتیجه انتخابات امریکا و سیاست پولی فدرال رزرو موجب شد تا قیمت فلز زرد در نزدیکی بالاترین رقم 3 هفته اخیر که جلسه گذشته به ثبت رسیده بود باقی بماند. روز جمعه پس از آنکه اف بی آی اعلام کرد که تحقیقات بیشتری در مورد استفاده هیلاری کلینتون از سرور شخصی برای ارسال ایمیل های دولتی انجام خواهد داد، قیمت طلابه بالاترین رقم از 4 اکتبر تاکنون رسید. این خبر بازارها را که پیروزی کلینتون را تقریبا قطعی می پنداشتند تکان داد و موجب کاهش شاخص ها در بازار بورس و افت ارزش دلار شد. اما ترمیم ارزش دلار در روز دوشنبه موجب شد تا طلابخشی از افزایش قیمت هفته گذشته را خنثی کند.