آرشیو چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دادستان کرمانشاه: کلاهبردار میلیاردی کرمانشاه دستگیر شد

دادستان کرمانشاه گفت: مدیر مکتب فرش و گلیم گبه که سرمایه های 20 هزار خانواده کرمانشاهی رابه بهانه اشتغال زایی و پرداخت سود غیرمتعارف جذب کرده بود دستگیر شد.

کرمانشاه- خبرنگار کیهان: مجتبی ملکی در جمع خبرنگار تصریح کرد: فرد مذکور در سال 91 با مجوزی که از اداره صنعت و تجارت دریافت کرده است فقط مجاز بوده که در زمینه تولید فرش و اشتغال زایی فعالیت کند لذا به مرور زمان به سمت پرداخت ربا و اخلال در نظام اقتصادی روی آورده است.

وی افزود: فعالیت این شرکت از 6 ماه گذشته تاکنون توسط دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی رصد می شد تا اینکه طبق اسناد و مدارک موجود وی بخش زیادی از سپرده های مردم را در بانک های کشورهای حاشیه خلیج فارس به سپرده گذاشته است.

دادستان کرمانشاه در ادامه گفت: فرد بازداشت شده با پرداخت سودهای کلان و واهی، که بعضا تا 72 درصد می رسید به نوعی عملیات بانکی را بصورت غیرمجاز انجام می داد که این کار جرم است و چون در سطح وسیعی انجام گرفته نوعی اخلال در نظام اقتصادی بوده است.

ملکی افزود: مدیر فرش گبه کرمانشاه در هنگام بازداشت بیش از دو میلیارد تومان از سپرده های مردم را به صورت ارز در محل شرکت نگهداری می کرده که مبالغ فوق توسط دستگاه قضا ضبط و موقتا به بانک مرکزی تحویل داده شده است.دادستان کرمانشاه اظهار داشت: طبق برآورد اولیه مشخص شده که مدیر این شرکت حدود 200 میلیارد و 18 میلیون تومان از مردم اخذ کرده که بیشتر این پول ها را به خرید 70 خودرو گرانقیمت، اسب و سنگ های تزئینی اختصاص داده و بخش دیگر را در بانک های خارجی به سپرده گذاشته است.وی افزود: فرد مذکور فعلا در بازداشت است و اموال وی که همان سپرده های مردم می باشد در توقیف دستگاه قضایی استان می باشد و افرادی که در این شرکت سپرده گذاری کرده اند با مدارکی که در اختیار دارند می توانند به کلانتری های محل اقامت مراجعت کرده و شکایت کنند.