آرشیو پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۸۰
اقتصادی
۴

یک مسئول اعلام کرد: دلالان به دنبال افزایش نرخ نهاده های دامی

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: عده ای دلال قصد متشنج کردن بازار نهاده های دامی را دارند،

علیرضا ولی در گفت وگو با مهر اظهار کرد: عده ای دلال و واسطه قصد متشنج کردن بازار جو و بالابردن قیمت این محصول را دارند اما ما به مصرف کنندگان اطمینان می دهیم که ذخایر جو کشور بسیار مطلوب و مناسب است.

وی با اشاره به اینکه عرضه جو دامی در بورس کالااز حدود یک هفته اخیر، آغاز شده است، گفت: قیمت محصول عرضه شده در بورس، 750 تومان است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: کنجاله و ذرت دامی نیز به اندازه کافی وارد شده و درحال حاضر نیز واردات انجام می شود بنابراین ذخایر کافی است و ما هیچ مشکلی در زمینه نهاده های دامی، گوشت قرمز و گوشت مرغ نداریم.

ولی با بیان اینکه درحال حاضر مرغ منجمد در کنار مرغ گرم در میادین عرضه می شود، اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام هرکیلوگرم مرغ منجمد را به قیمت 5100 تومان عرضه می کند. وی همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 6 هزارتن گوشت قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام در کشور توزیع شده است، افزود: ما هیچ محدودیتی در عرضه مرغ و گوشت قرمز نداریم و هرکس هرجا متقاضی باشد این محصولات را توزیع می کنیم. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره خرید تضمینی ذرت نیز گفت: تاکنون حدود 50 هزارتن ذرت از کشاورزان خریداری شده است و این محصول در بورس کالاعرضه می شود ضمن اینکه مطالبات تولیدکنندگان 72 ساعت بعد از خرید به حساب آنان واریز خواهد شد و مابه التفاوت قیمت تضمینی و قیمت بازار نیز بین 2 تا 3 روز بعد تسویه می شود. به گفته ولی قیمت تضمینی هرکیلوگرم ذرت درحال حاضر هزار و 36 تومان است.