آرشیو پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۵۰
فن آوری
۸
قاب فناوری

خواب خود را تحلیل کنید

داشتن خواب آرام زمینه ساز یک روز پر انرژی برای هر فرد است به همین علت از زمان های قدیم تا امروز توصیه های مختلف برای ایجاد یک خواب راحت ارائه شده است از دمنوش های مادربزرگ ها گرفته تا توصیه های علمی متخصصان تغذیه و البته فناوری نیز در این میان بیکار نبوده و متخصصان این حوزه در این زمینه بشدت فعال بوده اند.

امروزه اپلیکیشن های زیادی در بازار وجود دارد که به افراد این امکان را می دهد الگوهای خواب خود را مورد بررسی قرار دهند. این اپلیکیشن ها معمولا اطلاعات مختلفی را هنگام به خواب رفتن فرد ذخیره کرده و این کار را تا زمانی که از خواب بر می خیزد ادامه می دهد.

همچنین کم نیستند فناوری هایی که طی آن از میکروفن و شتاب سنج تلفن همراه برای ثبت دقیق صدای تنفس فرد در خواب استفاده می کنند،اما با این حال محققان در این خصوص همچنان به فعالیت خود ادامه داده و سعی بر آن دارند که «اپ ها»ی جدیدی روانه بازار کنند که نتیجه بهتری برای کاربران به همراه داشته باشد. در این راستا گفته می شود محققان علوم رایانه دانشگاه براون از مدت ها پیش روی اپلیکیشن جدیدی کار کرده اند که چیزی متفاوت از فناوری های مشابه در بازار باشد.

این فناوری جدید که SleepCoacher نام دارد، بر داده های ثبت شده آنالیزهای دقیقی انجام داده و جالب اینکه پیشنهادهایی را به فرد ارائه می کند. در واقع این توصیه ها برای هر فرد انحصاری بوده و مبتنی بر شرایط خاص اوست. این نوآوری را می توان یک اپلیکیشن خواب تعاملی دانست که بجز ثبت اطلاعات مربوط به کیفیت خواب فرد، توصیه هایی نیز به او ارائه می کند. محققان بر این باورند که با این اپ جدید کاربران می توانند براحتی الگوی خواب مناسب خود را پیدا کنند و با اجرای توصیه هایی که این برنامه به آنها یادآوری می کند در نهایت خواب خود را به مرحله ایده آل برسانند.