آرشیو پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۷۲۰
جهان
۸

رویداد

بشار اسد: تا 2021 به کار خود ادامه می دهم

رئیس جمهوری سوریه هرگونه تغییرات سیاسی در این کشور را تا پیش از پیروزی در جنگ فعلی بعید دانست. به گزارش ایسنا، بشار اسد گفت دست کم تا سال 2021 و تا پایان دور سوم ریاست جمهوری خود که مدت آن هفت سال است، در راس قدرت باقی خواهد ماند. او در این دیدار از درگیری بر سر هویت در منطقه خاورمیانه و از حق هر سوری در اینکه «یک شهروند کامل به معنای واقعی کلمه» باشد، سخن گفت و وعده داد که مرحله جدید از گشایش و شفافیت و گفت وگو در سوریه شروع شود.

سعد حریری، نامزد نخست وزیری لبنان

فراکسیون «المستقبل» لبنان پس از نشستی که به ریاست «سعد حریری»، نخست وزیر پیشین این کشور، داشت و در آن شرایط داخلی کشور از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفت، در بیانیه ای اعلام کرد حریری را برای پست نخست وزیری دولت آتی در این کشور کاندیدا کرده و اعلام کرد در این مسیر از او حمایت می کند و امیدوار است نتایج مثبتی از همکاری ها میان حریری و میشل عون، رئیس جمهور لبنان حاصل شود.

تغییر نخست وزیر و 2 وزیر کابینه کره جنوبی

رئیس جمهوری بحران زده کره جنوبی، نخست وزیر و سایر مقام های دولتش را با هدف احیای اعتماد عمومی در بحبوحه رسوایی سیاسی تغییر داد. به گزارش آسوشیتدپرس، دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد، «کیم بیونگ جون» به عنوان نخست وزیر جدید نامزد شده است. او سابقا مشاور سیاسی ارشد یکی از روسای جمهور اسبق لیبرال کره جنوبی بوده است. این نامزدی نیازمند تایید پارلمان است.

رجب طیب اردوغان «دشمن آزادی مطبوعات»

گزارشگران بدون مرز می گوید روزنامه نگاران در بسیاری از کشورها زیر فشار سانسور و تهدیدهای گسترده حکومت ها قرار دارند. در این میان «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه نیز به تازگی وارد فهرست دشمنان آزادی مطبوعات شده است. در گزارش تازه این سازمان، نام 35 رئیس دولت و حکومت، سازمان های افراط گرا و جنایتکار و نیز سرویس های مخفی به عنوان «دشمنان آزادی مطبوعات» فهرست شده است و برای نخستین بار نام اردوغان، پادشاه عربستان سعودی و گروه «داعش» نیز در این فهرست آمده است. در فهرست تازه دشمنان آزادی مطبوعات در کنار رجب طیب اردوغان، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، پرایوت چان اوچا، رئیس دولت نظامی تایلند و پیر انکورونزیزا، رئیس جمهور بروندی، نیز جای گرفته اند.