آرشیو پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۵۰
حوادث
۱۷

رئیس پزشکی قانونی کشور اعلام کرد

نقش پزشک تبریزی درقتل خانواده اش؛ قصور جدی در مرگ مرحوم کیارستمی مشهود نیست

گروه حوادث/ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، احتمال دست داشتن پزشک تبریزی درقتل اعضای خانواده اش را قوی دانست. وی درعین حال ازمنتقل نشدن پیکرمرحوم کیارستمی به پزشکی قانونی هم انتقاد کرد.

به گزارش «ایران» احمد شجاعی دیروز درتشریح آخرین وضعیت پرونده مرگ مرموز دو عضو خانواده دکتر تبریزی گفت: بر اساس اعلام نظر پزشکی قانونی این دوقربانی بر اثر قرص خوردن قرص برنج که در غذا استفاده شده بود جان سپرده اند. پس به احتمال قوی پزشک جوان عامل قتل است، البته این موضوع یک بحث قضایی است که باید پیگیری شود و کار پزشکی قانونی در این زمینه تمام شده است. البته شواهد و تصاویر دوربین ها نشان می دهد که غذا نیز از رستوران تهیه شده و نذری هم نبوده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی درباره پرونده کیارستمی نیز گفت: متاسفانه وقتی ما اصرار داریم هر فردی درصورت مرگ مشکوک یا نیازمند به بررسی، مراحل قانونی راطی کند به خاطر این است که چنینی مسائل و شائبه هایی پیش نیاید. متاسفانه وقتی ایشان فوت کردند نه پیکرآن مرحوم به ما ارجاع داده شد و نه از ما خواسته شد که موضوع را پیگیری کنیم بعدهم وی را دفن کردند.شجاعی با تاکید بر اینکه این پرونده بی تردید باید به پزشکی قانونی ارجاع می شد خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی باید علت فوت را بررسی می کرد. نکته مهم دیگر این است که ایشان در مقطعی با پای خود به خارج از کشور رفتند و از خارج نیز هیچ اطلاعاتی به ما داده نشد.

وی درباره قصور پزشکی این پرونده نیز اظهارداشت: ارجاع پرونده که بررسی اش مهم بود صورت نگرفت. دیگر اینکه شکایت مستقیمی هم دراین باره نشده است.شجاعی تصریح کرد: تا آنجا که من اطلاع دارم درپرونده مرحوم کیارستمی قصورجدی و اساسی صورت نگرفته است، ولی چون ایشان به خارج از کشور انتقال داده شده است معلوم نیست چه دلیلی باعث خونریزی مغزی اش شده است؛ بنابراین پرونده همچنان مبهم است.شجاعی همچنین در رابطه با آمار خودکشی درکشورنیز گفت: انتشار آمار آن باعث شد که در اردیبهشت ماه آمار خودکشی یک در جه افزایش یابد؛ بنابراین در انتشار برخی مطالب نباید کمک کنیم تا آمارها افزایش یابد.