آرشیو پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۵۰
حوادث
۱۷

فقط 20 درصد کالاهای قاچاق کشف می شوند

گروه حوادث/ رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالاو ارز ناجا با اشاره به رشد 97 درصدی کشفیات محموله های قاچاق بالای 500 میلیون تومان تاکید کرد: در حال حاضر از مجموع قاچاق صورت گرفته در کشور فقط 20 درصد محموله ها کشف می شود.

سرهنگ مهدی قدمی با بیان اینکه سال گذشته و امسال نیروی انتظامی، مبارزه با قاچاق کالارا به طور ویژه در دستور کار قرار داده است، گفت: در همین راستا نیروی انتظامی کشور با محوریت پلیس آگاهی، قرارگاه مبارزه با قاچاق را تشکیل داده است.تمام تلاش و تمرکز پلیس در این زمینه بر بحث مبارزه با قاچاق کلان و سازمان یافته است. بر اساس قانون جدید مبارزه با قاچاق مصوب سال 1392 با هر میزان قاچاق بالای یک میلیون تومان برخورد خواهد شد، اما رویکرد اصلی ما در مبارزه با قاچاق به سمت مبارزه با قاچاق کلان و سازمان یافته پیش رفته است. در همین راستا در سال جاری توفیقات خوبی داشتیم و کشفیات ما در پرونده های بالای 500 میلیون تومان در نیمه ابتدایی امسال 97 درصد رشد داشته است، البته پایه این پرونده ها 500 میلیون تومان است اما رقم عمده بیشتر آنها بالای پنج میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به افزایش 40 درصدی کشفیات در مجموع پرونده های قاچاق کشور در نیمه ابتدای امسال گفت: طی این مدت ارزش کشفیات ما حدود دو هزار میلیارد تومان بوده است.ضمن اینکه تاکید می شود: ما به دنبال افزایش ریالی کشفیات خود نیستیم زیرا این کار با کشفیات قاچاق خرد هم میسر می شود و مهم این است که این افزایش در کشفیات پرونده های کلان قاچاق به دست آمده است. همچنین ما تنها به کشف هم بسنده نکرده و به طور جدی پیگیر سرنوشت پرونده های قاچاق کلان در مراجع قضایی هستیم.