آرشیو پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۵۰
جهان
۲۰

دو خط خبر

چند هفته پس از اجرای حکم اعدام یک شاهزاده عربستانی، مسئولان این کشور این بار حکم شلاق یک شاهزاده دیگر را اجرا کردند. این شاهزاده در خصوص یک پرونده کیفری در زندان بود.

هیات ارشد تدارکات دفاعی ترکیه موافقت کرده رسما مجموعه دوم جنگنده های چند منظوره نسل پنجم F-35 لایتینگ 2 را بر اساس برنامه «جنگنده مشترک چند ملیتی» سفارش دهد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در پارلمان این رژیم (کنست) گفت که تل آویو قراردادی با آلمان برای خرید سه زیردریایی دیگر امضا خواهد کرد.

برخی از نمایندگان پارلمان مصر درخواست هایی را برای پس گرفتن رای اعتماد از دولت به دلیل شکست در رویارویی با بحران های پیاپی مطرح کرده اند. پیشتر شریف اسماعیل، نخست وزیر مصر برای پاسخ به استیضاح های نمایندگان به مقر پارلمان رفته بود.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر از شهروندان این کشور خواست به دلیل کسری بودجه، ریاضت اقتصادی و «تغییر در فرهنگ مصرف، کنار گذاشتن اسراف و استفاده صحیح از ثروت و منابع کشور» را در پیش بگیرند.

اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن که اخیرا جزئیات طرحش را در شورای امنیت علنی کرد، درباره این طرح گفت، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن تا زمان انتخاب رئیس جمهوری جدید در سمتش می ماند.

رهبر حزب اسرائیلی «میرتس» از حضور 122 افسر و خلبان امریکایی و اسرائیلی در پایگاه هوایی «فیصل بن عبدالعزیز» عربستان پرده برداشت. به گفته وی حضور این افسران در راستای توافق امریکا و عربستان و نشان دهنده تحول در روابط نظامی میان نظام سعودی و رژیم صهیونیستی است.

وکلای پناهجویان مستقر در جزیره مانوس در حال تلاش برای تسلیم مجدد درخواستی به این دادگاه با امید فرستادن این افراد به استرالیا یا کشوری دیگر هستند.

به دنبال تیراندازی در پایگاه نیروی هوایی سلطنتی «تین» در نزدیکی شهر «اینورنیز» اسکاتلند، یک سرباز کشته و یک تن دیگر بشدت زخمی شد؛ ارتش اسکاتلند اعلام کرد به محض دسترسی به اطلاعات بیشتر، آن را منتشر می کند.