آرشیو شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۸۱
صفحه آخر
۱۲

هواپیماهای آمریکا در افغانستان غیرنظامیان را به خاک و خون کشیدند

نیروهای آمریکا در انتقام کشته شدن 2 سرباز خود در ولایت قندوز افغانستان 30 شهروند افغانی را کشته و 25 تن دیگر را به شدت زخمی کردند.

سرویس خارجی- اوضاع امنیتی در شهرها و ولایات افغانستان به شدت ملتهب است: از طرفی جناح های مختلف در کابل درگیر هستند از طرفی طالبان در حال تصرف شهرها یکی پس ازدیگری است و همین دیروز خبری منتشر شد که 1048 نیروی امنیتی افغان در ماه گذشته به این گروه ملحق شده اند. از سوی دیگر نیز روزی نیست که جنگنده های آمریکایی با حملات گاه و بیگاه خود و به بهانه مقابله با تروریست ها مردم عادی را نکشند

روز پنج شنبه نیروهای آمریکایی پس از اینکه متوجه می شوند دو سرباز آمریکایی در این ولایت کشته شده اند اقدام به بمباران محل نزدیک کشته شدن این دو سرباز می کنند که حاصل آن 55 کشته و زخمی بوده است که بر اساس گزارش ها تقریبا همه آنها غیر نظامی هستند.

گفته می شود تاکنون در این حمله 30 غیرنظامی افغان کشته شده اند. همچنین سخنگوی والی قندوز اعلام کرد که در این حمله 25 غیرنظامی دیگر به شدت زخمی شده اند. میان کشته شدگان اجساد 7 عضو یک خانواده شامل زنان و اطفال بیگناه نیز به چشم می خورد.

این اولین بار نیست که جنگنده های آمریکایی مردم بیگناه افغانستان را هدف قرارمی دهند.

تاکنون هزاران نفر درحملات پهپادهای آمریکا به شهرهای مختلف افغانستان کشته و زخمی شده اند. چندی پیش نیز دادگاه بین المللی کیفری (لاهه) از آغاز بررسی جامعی از جرایم جنگی احتمالی در افغانستان به ویژه جرایم نیروهای آمریکایی در این کشور خبر داد.